1

Vi har en T3 Karmann Gipsy husbil där automatlådan "fuktar" lite - de gjorde mig uppmärksam om detta på bilprovningen samt att förra ägaren informerade mig om detta så det är ingen "nyhet".

Tar tacksamt emot förslag på bra (och gärna billiga  ICQ/ae ) verkstäder i Göteborg med omnejd som skulle kunna kolla upp och åtgärda ev. läckage samt göra ett oljebyte i växellåda.

//Åke

När du ser ljuset i tunneln är det tåget som kommer...

Bilar: Citroën C4 -14, Citroën XM -95, Citroën XM -99, VW Karmann Gipsy -90 (husbil)

2

Kolla med http://www.transmek.se på Hisingen

T3 Syncro 90a
Söker Westfalia inredning

3

Tack för tipset - skall göra det.

//Åke

Bilar: Citroën C4 -14, Citroën XM -95, Citroën XM -99, VW Karmann Gipsy -90 (husbil)

4

Nja var försiktig med transmek! Men ett läckage kanske dom kan täta med något klet!! Hahaha

|o\/o|

5

Dom här kanske kan hjälpa dig.
http://www.stmab.se

Hils
Magnus

6

"David h I" - dålig erfarenhet av Transmek?

Har du något tips?

"Enthusiastic/Magnus" - hittade Stmab på nätet men jag försöker i första hand hitta en firma lite närmare Göteborg/Mölndal...

7

David h i skojade nog bara lite om själva firmanamnet "transmek"  ICQ/ab

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

8

ICQ/ag

9

David h har erfarenhet av transmek

10

niklash skrev:

David h har erfarenhet av transmek

Hahahaha vågar inte fråga på¨vilket sätt, men fantasin fick sig en skjuts framåt  Default/lol

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

11

Tycker du ska börja med att avfetta och tvätta lådan så du kan se var det läcker ifrån. Vanligast e ju att det läcker från oljetråget antingen för att det aldrig e bytt och packningen har gett upp, eller att skruvarna e åtdragna för hårt så tråget är vågit. Inspektera oljenivån när motorn är igång i P-läge. Inspektera färg och lukt på oljan. Den ska va röd och fin och inte lukta bränt.

Det här e sånt alla kan göra men som e sura att betala en verkstad för.

Jobbar med amerikanska bilar så det blir en del lådor i veckan

12

Rising Star - tack för tipset - skall göra det när jag ställer av bilen för vintern - så mycket läckert det inte så att det måste åtgärdas direkt...