Det var inte meningen att låta besserwissig, men lite har man lärt sig ang Sweeten under renovering.
Polaren däremot vet jag inget om, tyvärr.
Sweeten fanns med två separata sittbrunnar och även en modell med en genomgång mellan brunnarna.
Senare modell flyttades ratten till styrbords sida.
Formarna till Sweeten köptes av Marieholms Varv på -50talet från US och var en av Swedens första motorbåt med plastskrov.
Sweeten fanns även med inombordare.
Köpte min Sweet som ett vrak, men eftersom jag arbetar på ett båtvarv hade jag inga problem med mahogny/oregon pine.
Nu är den inte strikt original med mahogny plywood däck med målade nåt, utan det blev ett massivt mahognydäck med oregon pine.
stenis
orust
PS
Johnsson motor bara som testmotor
). I mina ögon så var 740/940 den sista riktiga Volvon. Kom över denna enägarbil i höstas med endast 8000 mil på mätaren. Den är i närapå nyskick.



