Nu när bruksbilen "DHn" är ute tänkte jag se över vinterbilen... som går under namnet "tele panelen"

Ägd av trekroner & har figurerat lite här på forumet innan när han bytt all tråkigt, bromsar, fjädrar, dämpare, koppling, avgassystem, MOTOR!
japp allt de är nytt motorn har nu gått 150 mil , så lurade på att sälja den när , trekroner förra helgen la ut en campinginredning till salu....
Detta blev sparken i baken, har alldelles för mycket på jobbet just nu så en buss renovering på rekordtid är ju bara en bra ide!
Ringde lackeraren & tänkte kolla för skoj skull hur dom låg till, visst kan vi lacka men då skall den va här denna veckan.....
MÅNDAG: Plockade fram rostfria dörrar, rev isär dom & förberedde för lack.

TISDAG: Rev ner hela bussen & blästrade stenskott mm.

ONSDAG: Vid provmontering upptäcktes att den skjutdörr jag hade liggande hade fel infästningar...
& rostfria skjutdörrar som växer på träd
Mina två vänner herr vinkelslip & fru svets hjälpte dock till att övertala dörren om att den visst var av rätt årsmodell & passade
bara punktad & provmonterad på bilden, men svetsades & slipades efter lyckat test.

TORSDAG: Svetsade lite & sedan bar de av till lackeraren

FREDAG: Natten till fredag bjöd på en trevlig tur upp till Lidköping för hämtning av inredningen & fantastisk Pizza! / Tack Peter
LÖRDAG: Lackeraren hörde av sig !!! den är klar nu.
SÖNDAG:

JA så nästa vecka är de bara plocka ihop den igen
eller inte.. nu ska den få massa godis...höjjning, winch, hjul.... ja vi får se... go natt
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894