Jag har problem med att få ström till tändspolen när jag vrider om nyckeln till startläget.
jag har ström till tändspolen när nyckeln är i tändningsläget
Någon som vet vad problemet kan vara?
-71 Typ 181
-70 Baypanel
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Få ström till tändspole vid start
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag har problem med att få ström till tändspolen när jag vrider om nyckeln till startläget.
jag har ström till tändspolen när nyckeln är i tändningsläget
Någon som vet vad problemet kan vara?
Ja, jag vet vad problemet kan bero på.
Då är det väl så att i princip hela bilen slocknar samtidigt? i alla fall de funktioner som är kopplade över tändningslåset.
Ett inte helt ovanligt problem, kontakterna i tändningslåsets elektriska del är slut! eller i alla fall ger glappkontakt.
Nu vet jag ju inte på vilken av dina bilar detta gäller, men det finns i princip två typer av tändningslås, i den ena huvudtypen kan man byte det elektrisk kontaktstycket separat, i andra är det så himla inkapslat att man måste byta hela paketet med låscylinder och allt, och då tvingas ha en annan nyckel.
Jag har några gånger pillat isär sådana där kontakstycken, och lyckats få dessa att fungera, i alla fall en stund, men det är inte värt besväret, och resultatet blir det att felet återkommer.
Här finner du några olika tändningslås:
http://www.classicvw.se/bubbla-t1-/t1-e … 43_469_583

Löst kontaktstycke, senare årsmodeller.
Rattstång med lås kommer från en -72 bay.
Ja då är det troligtvis ett sådant kontaktstycke som på bilden ovan, jag har likadana rattstänger och senare från 1303 på bilar jag har och har haft, men kolla först, det är lätt att ta bort multikontakten som sitter i kontaktstycket, utan att demontera ratt och spakställ.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Få ström till tändspole vid start
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.