1

Jag har efter lite närkamper med diverse fartgupp och liknande fått en väldigt skadad frontplåt på min typ 1 från 1960. Jag har noll bilplåtslagarkunskaper så det känns som det skulle vara lättast att byta ut hela plåten. Min fråga är, jag har läst om nya plåtbitar som folk har köpt på tex vw custom speed med riktigt dålig passform, är det bättre att försöka jaga tag i en bättre begagnad frontplåt från tex nån slaktad bil eller ska jag chansa på en ny? Någon som har erfarenhet av samma operation?

Min har en liknande skada som på bilden (inte min bil på bilden), men värre, helt intryckt, alltså inget som jag tror går smidigt att typ banka ut.
Bild:
http://www.buildingabeetle.com/images/front-end.jpg

Post's attachments

image.jpeg, 83.13 kb, 640 x 480
image.jpeg 83.13 kb, 270 downloads since 2016-03-15 

2

Det är klart att det går att knacka ut i små steg men det är inte lätt att få det jätte snyggt men det är inte helt lätt att byta häller, prova att knacka ut den med en träbit som mothåll innan du kapar Default/hmm

Original är alltid bäst

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage