1 Senaste redigerad av sunken (2016-03-12 21:15:12)

VW 1600 Fastback -72

Väl fungerande, pigg och pålitlig bil, körde ca 350mil förra sommaren utan problem. Bes till Jun 2017.

Org lack i patinerat skick nån blema och bättrad lite här och där, men skäms ändock inte för sig, Framskärmar omlackade för ett antal år sedan finns en del spackel på dom. Finns nya skärmar i plast. Annars är bilen grymt fräsch i plåten.

2.0E Ge motor, som går mkt bra, motorn fick en lättare översyn 2014/2015 innan den lyftes i. den blev bla sotad, fick ventilerna inslipade, fick nya packningar, ultraljuds tvättade spridare, nya gummi slangar. Nya grenrör/värme kammare.
Bilen ej Typad med denna motor, går att reg bes och typa för den som vill. Den är dock kontroll Bes utan problem med motorn.

Varvräknare i stället för klocka, finns också en oljetempmätare, Pioneer stereo med Mp3/USB, 6*9 i hatthyllan och 4¨fronthögtalare

Komplett fungerande org motor med ormbo följer med. finns också org ratt, bensinvärmare och klocka. Har en drös andra delar som följer med för den som vill, ett extra 2,0E sprut, en förardörr, 2st framskärmar (i plast) Reflektorer till framlyktor, lyktglas blinkers och 1 bakljus, nya avgasflänsar med lite krökar för den som vill bygga effektsystem el turbo, plus lite kartonger med blandade små prylar.

PRIS: 25500kr

Magnus 0729955180. bilen finns i Gävle.

2

Avtalat tid med säljaren imorgon, laddat på Swish. Fixat medresenär. Men ack där sket det sig. Bilen såldes till någon annan. Ovanligt i VW kretsar. Eller är det bara jag som är bitter?

*Member of Bugpeople*

3

Vilken *beep* till säljare

4

Överenskommen avtalad tid gäller, då säljer man inte till nån annan väl?

Bugpeople

5

Först till kvarn brukar det heta. Men det är min åsikt, tråkigt att stå med avtalad tid och en ev köpare inte dyker upp. Har hänt mig flera ggr.

Westfalia -76, Vwebergrill -70

6

Har också hänt mig för några år sedan, ringde på en oval, sa att jag tar den utan att pruta och vi kom överrens om att jag skulle komma dagen efter, hyrde biltrailer och ringde när jag började resan, då var den såld. Hyran för trailer fick jag betala iallafall...

Det borde iallafall meddelas så planering kan avbrytas! Ett samtal borde vara lätt ordnat...

Bugpeople

7

Jaja det är vad det är, jag brukar iallafall fall hålla mitt ord när jag avtalat något. Och vad jag märkt så är detta en ovanlig företeelse i den luftkylda världen. Hursomhelst, jag gratulerar både säljare och köpare. Sådär genomsvenskt och bussigt. Tack O hej.

*Member of Bugpeople*

8

Hände mig också. Hade kopplat kärran och skulle åka efter avtalad tid och plats. Av en tillfällighet kollade jag mailen, där stod det bara Såld. ICQ/ac  Ringde men inget svar. Enda trösten var att jag slapp köra 45mil i onödan.

9

Bilen var ju ruggigt trevlig.....
Hade den stått på min gata hade ja köpt den utan å blinka!

MEN känns riktigt skumt att bara kasta skit på forumfolk utan att veta bådas syn på va som hände. Så de hoppas ja vi slipper här.

För vem har inte missat en bil.... Av ex 50 pers som hör av sig på en fin vw utger 45 av dom en fasad av att allt är sjukt smidigt & me både pengar hämtning & att dom inte kommer krångla så att allt är klart bara de blir affär....Men brukar bara va en som köper den.

Och de finns lika mycket folk som sätt att göra affärer....   ICQ/ag

/ Edström

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

10 Senaste redigerad av sunken (2016-03-12 22:26:15)

Orkar egentligen inte tjafsa om detta.... Men eftersom det ska kommenteras.

Det ÄR FÖRST TILL KVARN SOM GÄLLER om man inte säger annat!!

Du txtade först till mig där det stod att du inte var 100 på att du skulle komma i morrn inte eller sa du att du VILLE köpa bilen. Min uppfattning var att du ev skulle komma och titta i morgon men var inte helt hundra på detta. Och att du ev skulle köpa bilen. Jag bad att du skulle ringa innan du åkte.

Om det sedan ringer en person som VILL köpa bilen och KAN komma och uttryckligen säger att han vill köpa bilen och är bered att betala priset jag begär. Så är det väl klart att man säljer bilen eller??

Sen om du uppfattade saken som annan kan jag inte hjälpa.

Ville bara ge min version av det hela och Tänker inte kommentera detta mera.

11

Sånt händer. Vill man ha något som man hittat på annons är det bara slänga sig i bilen på en gång å hämta. Drar man ut på det någon/några dagar får man räkna med att grejerna kan bli sålda, så enkelt är det för det är ändå säljaren som avgör vem han säljer till vilket fall.

VW typ1 1300 1966
Opel Rekord 1960