1

Jag har glapp i styrklumpen på min -66. Manualen visar både att det ska vara fett i men en annan manual visar olja. Vad tror ni?

Livet e orättvist,sen dör man

2

Du ska ha fett, man bytte vid nr 6 479 288 dvs -64 Default/hmm
Sen kan den ju iof vara äldre ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Jag körde en 50/50 blandning växellådsolja å fett i min när jag renoverade den Default/smile En nyare modell var de, köpte nya radialtätningar på Momentum

4

Styrväxelfett ska du ha, finns på Biltema annars har Volvo en flaska som funkar bra.

/foppa

5

Som de andra skriver så är det fett i nyare snäckväxlar men problemet med fettet är att eftersom det inte är någon hastighet på grejerna inne i växeln som slungar runt fettet så till slut går ytorna torra.
Det jag fick fram efter lite läsande och eget funderande så är det bättre då att blanda 50/50ca växellådsolja sae80 eller liknande visko med mollyfett (molybdenesulfidfett) (molycote).
Det fettet tål höga tryck o blandad med oljan så rinner det alltid tillbaka till ytorna som ska smörjas.
Jag köpte en ny växel till min bil som jag torkade ur fettet ur och fyllde enligt ovan.
På de äldre är rekommendationen just växellådsolja.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(