1

Hej på er,

På min 1300S -73 så är luftburken en aning trött. Bland annat ventilen för "förvärmaren" som locket inte går att fästa utan ett par varv silvertejp.

Går därför i tankebanorna att byta ut den mot ett öppet luftfilter, typ http://www.classicvw.se/luftfilter-krom … ts_id/1928

Men vad gör jag i så fall med vakuumslangen, varmluftsslangen osv?

Visst behöver jag bestycka upp den lite? Vet att det är djävulskt individuellt mellan motorer, men någon som sitter på en ungefär munstycksstorlek för en 1600 med öppet filter och i avgasväg finns (ännu) bara en zoomtube?

Tacksam för snabba svar då beställning på godis ska läggas inom kort.

/K

2

Lite info
Du har 130 i H munstycke i daxläget
du bör ha 132 med dagens soppa för det skall funka bra
om du har modierat avgas systemet skall du gå upp till 135 (det räcker att du tar bort piporna så går motorn för snålt )
när du moddar fuggen med sådant filter så går man upp till 135
Har man moddat avgas och fugge så är det minst 140 hänger man in 145 går den änu bättre  ICQ/ab
det lättaste sättet är att sätta en skruv i slangen till vakumet till luftburken
det finns tusen sätt att täta varmluftslangen  men varför på en std 1600
Med soliga Hälsningar Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

PPRMicke skrev:

Lite info
Du har 130 i H munstycke i daxläget
du bör ha 132 med dagens soppa för det skall funka bra
om du har modierat avgas systemet skall du gå upp till 135 (det räcker att du tar bort piporna så går motorn för snålt )
när du moddar fuggen med sådant filter så går man upp till 135
Har man moddat avgas och fugge så är det minst 140 hänger man in 145 går den änu bättre  ICQ/ab
det lättaste sättet är att sätta en skruv i slangen till vakumet till luftburken
det finns tusen sätt att täta varmluftslangen  men varför på en std 1600
Med soliga Hälsningar Micke



Tack för mycket bra svar!