Har ombyggnationen fortsatt sedan ditt senaste inlägg eller har bussen fått ny ägare? Nyfiken att se vad som blir av ens gamla synder... 
Typ2 halvbuss (DH pickup) 72
28 2017-02-07 18:14:42 Senaste redigerad av Da Squirrel (2018-06-17 19:56:53)
Jodå det har hänt lite, dock dåligt med uppdatering här som det ser ut
Trotts nya styrleder så kändes den väldigt orolig på vägen, det visade sig att båda nedre spindellederna var glappa.
Tycker dock inte att den är perfekt ändå men antar att det beror på att den är sänkt utan sänkspindlar, då kommer ju inte styrstagen i någon optimal vinkel direkt
Mercedes fälgarna blev alldeles för små (stort kliv från 17" ner till 14") så dom såldes..
Stötfångarna blev svarta också
Fick en sån där säng för barnen man hänger över stolarna fram (westfalia kopia) av Larsson när jag fyllde år som vi monterade inför träffen i Tuna hästberg, den var uppskattad av äldsta dottern, tyvärr ingen bild..
Sen tidigare har jag ett par andra gamla fälgar liggande som jag har donat till

Men hur dom blev på bussen får ni se till sommaren för det har jag inte tagit kort på, men jag har provat dom
Sen så började jag dona med våra andra bilar och i början av vinter så gick min fasters man bort, så det mesta av den lediga tiden har varit hos henne då hon blev själv med en gård som är för stor för att hon ska orka själv.
Så bussen har stått tills nu, plockade ur motorn igår för att åtgärda ett oljeläckage, så där är vi nu
Hade en plan för vinter i somras men den har jag lagt åt sidan nu, så får vi se vad som hinns med och inte. Resten blir ju kvar till en annan gång 

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Plockat vidare i garaget idag och nu har jag blivit lite fundersam hur jag ska gå vidare med motorn/oljeläckaget som inte va vad jag trodde, ställde frågan om det i "rätt forumsdel"
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=45592
31 2017-02-19 20:23:20 Senaste redigerad av Da Squirrel (2018-06-17 19:57:52)
Nu var det ett tag sedan... har dragit på det länge men nu har jag flyttat bilderna från photobucket så dom ska fungera även när photobucket lägger av igen.
Höll ju på att plocka isär maskinen sist och det var väl det jag tillbringade våren -17 med.
Delade inte blocket men plockade av allt annat så den fick sig lite nya tätningar så man skulle slippa lite oljekladd
Topparna lämnade jag iväg för ventilfräsning och urborrning av en dålig pinnbult till avgassstemet
Så här blev et med dom andra fälgarna
Förövrigt så blev det mest bara åka och inget arbete med bussen förra året
Nu hoppar vi till i år, då T3 projektet inte rullat på som det var tänkt från början så blev det Bay och combi-camp till Bugrun istället.
Fick nån ide om att jag skulle ha svarta fälgar istället, och för enkelhetens skulle så blev det andra fälgar som det inte satt däck på som fick sig en vända av lite svart dip.
För att matcha så byttes dom gula strålkastarna mot vanliga och sargerna fick sig lite dip dom med
Jo jag har ju även reg.besiktat draget
När vi åkte hem från mantorp så hörde jag ett klingande ljud vänster bak, lite mer dunkande under belastning i höger böj.
Hissade upp den på jobbet och drivknuten lät/kändes lite konstig...
Av någon anledning så började jag med detta kvällen innan skolavslutningen då jag skulle skjutsa barnen...
Konstaterade att alla fyra! knutar känndes lite glapp när jag fick upp axlarna i skruvstädet... kunde ju inte skruva ihop med "dåliga" delar och den skulle rulla dan efter
tur det står en T3a i garaget som kan låna ut lite delar
så plockade även isär drivaxlarna från den så fick jag ihop ett par bra till bayen
Nu står ett nytt startbatteri på att göra listan
Cool buss, hoppas kunna se mer av den i sommar.
De där splitmercafälgarna var ju för övrigt sjukt jäkla shazaaam! Dregeldregel! Sådana skulle sitta kanon på din buss

Nu är det en 1978 VW Latebay camper
Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.
Tackar, jo dom där splitfälgarna är fräna