1

Behöver råd

Ska montera rep.sats till hjälpstyrarmen.
Dom nya Bussningar är 1mm större i ytterdiameter än dom gamla vilket gör att dom inte går i framvagnen, dom passar perfekt på axeln så innre diametern är bra.
Hur ska jag göra?

Brotscha upp framvagnen?

Svarva ner bussningen? (Om det går)

Kapa upp snittet i bussningen så den går ihop mer och sedan brotscha upp den när den sitter på plats? (Går det utan att den snurrar?)

Eller annat förslag?

2

Dom är något större faktisk man blir lätt lurade men 1mm låter mycket.

Jag bytte mina alldeles nyss och repsatsen var från Febi dom passade bra men jag fick pressa i dom. Dom ska sitter tajta.

Kapa du upp snittet då blir inre diameter för lite och bulten passa ej.Man ska inte brotscha upp dom så vitt jag vet.

T2b taigagrön ´77

3

Brotscha upp dom har jag uteslutit då dom har en PTFE beläggning på insidan.

Dom känns alldeles för stora för att kunna pressas i..
Har en Grubenwerks framvagn om det har betydelse?

4

Jag har original framvagn och mina passade klockrent.Som du skrev så går det ju kanske att svara ner dom så att dom passa din framvagn.

T2b taigagrön ´77

5

Fick tag på nya bussningar med samma mått som dom gamla så dom gick bra att pressa i.

6

Hade du fått fel tidigare ?

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

7 Senaste redigerad av Da Squirrel (2016-02-27 21:53:57)

Vet inte. Det var en febi sats precis som Grubbans men dom var för stora, sen om det beror på att jag har en Grubenwerks framvagn eller nått annat vet jag inte.
Jag läste av numret på dom som sätt i och sökte på det så hittade jag en firma som sålde sånt så jag prövade att beställa två nya och dom passade bra.

Stora träningen som ska sitta uppe var också för tajt för att få dit så där fick jag ta den gamla, "locket" över den passade däremot bra.