När jag fyllde i min presentation här på forumet var det några som tyckte att jag skulle lägga upp en projekttråd vilket jag nu då gör ett försök med. Bilen köptes av en släkting 25/4 -55. Han använde den privat men även i sin lanthandel där han monterade bort passargerarsätet för att kunna lasta i lådor med specerier till sina kunder på landsbygden Den var i bruk fram till -73 när den parkerades för gott i en lada. 1989 fick jag och min fru lov att ta hand om den och där börjar vår historia. Vi hämtade den, och började plocka ner den sedan flyttade vi och bilen packades ner i lådor. Projektet avstannade. Vi flyttade igen 1999 och bilen fick följa med fortfarande i samma lådor. 2013 var det dags bilen skulle få den kärlek som den väntat på alldeles för länge. Jag börjar med lite bilder från 1989-90.
När vi kom fram till ladan där bil stod var det såg och yxa som gällde för att kunna öppna dörrarna och rulla ut bilen. Vi fick ut den lastade och åkte hem. Fortsättning följer.
Måste kännas extra kul att det är en "släktklenod" 
Och oval, den snyggaste bubblan - tycker jag
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Trevligt 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Sedan var det dax för flytt och bitarna packades i lådor, underredet rullades upp från källaren arbetet avstannade sedan i 23år!!
Förra året tog arbetet fart och utgångsläget var ganska bra, en del rost men inte alls så farligt sitter ju på de vanliga platserna och med hjälp av kunniga kompisar var arbetet igång. En rephandbok och ett gäng ovärderliga planscher som en gång i tiden användes av Försvaret skulle underlätta arbetet.

Inte dåligt att bilen är såpass komplett efter 23 år i kartonger! Lycka till 
Så kul med gamla bilder! 
✔ [o"☮"o] Adventurewagen -76'
"Satfläsk!"
Under våren och sommaren 2015 har jag haft hjälp med svets och lack och nog ser det ut att kunna bli en bil av detta projekt också.
Älskar tempot på detta projekt! Scrollar man snabbt ser det ut som att den går från bärgad till lackad på 5 dagar 
Präriebeige?
Light biege L 275
Manetsmet kommentar om att det projektet går fort var ju rolig men tänk om det verkligen kunde gå så fort. Det är ju kul att ta fram lite bilder också ur datorn och dela med mig av. I höstas gjorde jag en egen mattsats som skall in nu när det blir vår, motorn väntar också på att få komma på plats och startas upp men tiden får ha sin gång.
Nu är vi snart ifatt verkligheten och arkivbilderna börjar slut, med hjälp av de fantastiska planscherna var det inte några problem att få till elsystemet där jag fått byta en del kablar. Det blir nog lite nervöst när tändningen så småningom slås på för första gången. Fortsättning följer.
Underbart! Inga dåliga planscher du hittat! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Å så fint det blir 
Vackert. 
✔ [o"☮"o] Adventurewagen -76'
"Satfläsk!"
Årets renovering ? 
Den bilen kommer bli riktigt fin!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Årets renovering ?
Du kanske inte har noterat tidspannet dennna renovering sträcker sig över?
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
rama planscherna, sätt dom i vardagsrummet 
it would burn off both of your ears . . . "
umekille skrev:Årets renovering ?
Du kanske inte har noterat tidspannet dennna renovering sträcker sig över?
-89 bara, borde lägga upp bilder på min renovering som jag börja me när jag va 14 år eller -86 va det....men den vart på is sen när jag köpte moppe -87 
24 2016-03-04 23:18:34 Senaste redigerad av Kjell Roar (2016-03-04 23:20:27)
Flott bil!
En kompis har denna 55'an i Light beige:

En bil räknas väl färdigrenoverad et år den är klar eller?
oavsett när den påbörjades