1 Senaste redigerad av Makketitch (2016-02-24 14:07:00)

Tja!
Kommit över en bubbla från -64 som stått på loge sen -87!
Tänker försöka fixa till den till körbart skick!
Alla tips o trix är välkomna!

Post's attachments

image.jpeg, 270.95 kb, 1920 x 1080
image.jpeg 270.95 kb, 405 downloads since 2016-02-24 

2

Tvätta, starta motorn och kör ICQ/ag Njut! Roligt fynd.

3

Bra fyndat. Den borde du få rullande till sommarn.  ICQ/ab
Var bor du? Skriv gärna in det i profilen, det underlättar för de som vill hjälpa mm.

4

Okej! Bor i söderköping! Ska fixa de! Måste köpa nytt tändlås och batteri! Sen äre nog bara o fylla på benSin o tvätta förgasaren i ultraljudstvätten ICQ/ab den kördes ju trots allt in i ladan -87 ICQ/ad

5

Du har ju lite likasinnade i Norrköping  ICQ/ad

https://www.facebook.com/vwmaffian/  eller http://vwmaffian.org/

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

6

Grattis!! bara att byta olja, bromsvätska, kolla bromsar/belysning samt putsa rutorna och sedan iväg till bes  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

7

Alltid roligt med mer folkvagnar ute på vägarna ICQ/ab

8

Måste få tag i ett t-lås då ja tyvärr fick borra sönder de gamla då nyckeln saknas o rattlåset låg i vid bogsering hem. De ja e lite fundersam över är att när ja kollar står de t-lås utan rattlås på de tidiga 60talarna, min är -64januari, men ja hade ju rattlås? Nån som har ett tips? ICQ/ab

9

Kan tyvärr inte hjälpa dig ang rattlåset men välkommen hit! Är i samma sits som dig men ditt projekt ser bättre ut än mitt gjorde  ICQ/ab

Välkommen!  ICQ/ab

Frågor man inte lär man sig inte något!

10

Kul att hitta en skysst bil, hur är det med rost på den? Verkar vara snabblackerad, vilken färg ska den va?

En bra sida med lite ändringar på bubblan under åren www.vwtyp1.com/teknik/index.htm .

Bubbla -62
Buss -60

11

Ja de har varit vit från början! Inget bestämt ang. Färg ännu. Kommer lägga allt krut på o få igång den!
Den har klarat sig mkt bra från rost, inget i plattan men instegströsklar, dom som är skruvade är lite kexiga samt höger dörr längst ner! Sen såg ja att de va lite ytligt under reservdäcket! ICQ/ab