1 Senaste redigerad av camperbonde (2015-09-02 07:24:32)

Behöver 4 kompletta sommarhjul
2st Hella extrastrålkastare runda (hella 1000 passar ej)
bränslepåfyllnadsrör + gummibälg (passa till 86 tank) hittat!!!
h+v värmekamrar 2.0 insprutare (ev. har ej tagit ur motorn ännu)

har:
framruta med tonad ovankant i mycket fint skick.
walker samlingsrör avgas 112i 86a
1st topplockskåpa m korkpackning vw original 86a
komplett ovan o. under grill m. fyrkantiga strålkastare till 86a
2st snurr undereden till framsäten (saknar en del skruvar)
m.m. (inte bild på allt)

Post's attachments

001red.JPG, 196.12 kb, 682 x 1024
001red.JPG 196.12 kb, 179 downloads since 2015-09-01 

Hela Världen är en sammansvärjning mot DIG!
När du har tid att ha roligt har du inte råd, när du har råd har du inte tid så när fxx'n skall du kunna ha det roligt....

2

Du har pm

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

3

Är inte så intresserad av att sälja vill helst byta. (But give me an offer....)
Här kommer bilder på fler grejor.
Snurrunderedena funkar bra ihop med centrumbord och mittsoffan hade dem i min 86a.
Vad jag kommer ihåg var de svindyra = riktiga grejor. Behöver försänkta insex i två dimensioner
har inte hittat dem ännu.
Har letat efter grejor och hittat lite här och där.
Skall jag sätta på stänkskydd om jag vill ha lite california stuk?
Har hittat så jag kan få ihop 4 hela satt som original på bussen fick med lite extra.
Tänkte mig blanksvarta stålfälgar med kromade omönstrade navkapslar någon som provat dem = paruzzis?

Post's attachments

011red.JPG, 194.72 kb, 1024 x 682
011red.JPG 194.72 kb, 190 downloads since 2015-09-02 

012red.JPG, 99.02 kb, 341 x 512
012red.JPG 99.02 kb, 187 downloads since 2015-09-02 

När du har tid att ha roligt har du inte råd, när du har råd har du inte tid så när fxx'n skall du kunna ha det roligt....

4

PM - Snurrunderrede

5

Jag har fyra stålfälgar med sunkiga däck på. Du kan få dem mot frakten. Jag har fraktavtal med DHL på firman så det blir inte så dyrt.

6 Senaste redigerad av camperbonde (2015-09-03 19:51:18)

Låter intressant!
Är de så bra att det lönar sig med blästring och svartlack? Bild?
Mina är ovala så det kommer ta emot när jag flyttar bussen men det var ändå en halv bar kvar i däcken efter 20 år.
Har letat igenom mina gömmor och hittat en ebersprächer BA-6 dessutom satt i från början kollade värmekamrarna på
motorn och de verkar ok förmodligen satt trasorna i varmluftsslangen där framme pga sönderostade luftspjäll.
Tydligen hade jag köpt nya gummin till stänkskydden.
Två helt nya bromsskivor vet inte om de passar till min 80a köpte dem till 86an som skrotades för flera år sedan.
Jag är mer ekorre än människa verkar det som.

Kollade snurrunderedena kostar 2300:- nya styck från england exkl frakt.... ca 4000:- för två exkl frakt.

7

Fälgarna är det inget fel på, däcken håller nog luft alla fyra om du bara ska rulla bussen men de är inte trafikdugliga.

8

vad vill du ha för ba6:an?

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

9

Snurrunderreden finns å beställa nya för typ 1500 svenska (167 euro) från tyskland.
http://www.vw-t3-bus-shop.de/en/rotary- … or-bolting

10 Senaste redigerad av camperbonde (2015-09-07 14:09:15)

Lite bättre pris blir ungefär som index har ändrat sig sedan jag köpte dem. Frakten blir rätt grym de är tunga....
Så köp dem inte i england.
Jag har 2 BA-6'or säljer den sämsta för 1500:- om ingen vill byta till sig den. Passar bussar 77-82 ???.
Då följer alla delar med som sitter på brännkammaren (ej temp regulatorn, ej heller säkerhetsreläet under instrumentpanelen)
kablaget följer också med men det är avklippt dvs ej komplett. Saknar också slutdelen av avgasröret = böjen med flamplatta.
Bara för den som kan komma och hämta tar några veckor innan den blir ledig håller på att gå igenom den ena och skall koppla upp
den utomhus med ett löst batteri.
Med kopplingsschema och servicemanual så kommer jag nog inte att bränna upp något.

11

Har även sparat säkerhetsbälten vw original med monteringsskenor tror jag har en hel
uppsättning över. Hittat vw saker lite här och var så är det när man har gott om plats.
"Any given space will be filled"

12

Hur har det gått med dina snurrunderreden?
Är de sålda? Fick aldrig svar på mitt PM ICQ/ab

13

Har 4 fälgar med gummi som fungerar. Håller luft.

http://forumbilder.no/images/2016/02/23/Skarmavbild2016-02-23kl.20.49.09.png

14

Har några gamla runda Hellastrålkastar ligger oanvända i kartong... Kan kolla upp modell om det är intressant...

15 Senaste redigerad av Ola.O (2016-02-25 07:47:02)

Framrutan kan vara något om den finns kvar?

16

Framrutan undrar jag fortfarande över..

17

Hej
Jag har fyra originalfälgar med i stort sett nya däck.

18 Senaste redigerad av camperbonde (2016-05-31 09:03:56)

Snurr underreden ej kvar....
Har kvar framrutan. Skall tvätta den och kolla ev repor var på min 86'a ca 2 år.
Du bor ju inom hämtavstånd så....
Har inte varit aktiv här på ett tag för kallt att bygga och annat att göra så bussen
har fått vänta.
Gusten det låter bra vad skall du ha för dem? Plåtfälgar?

19

Jag behöver en framruta för jag har ingen. Har tyvärr inget att byta mot så jag undrar vad du vill ha för den? ICQ/ab

20

Fälgar och däck ligger på blocket(17" är sålda) kan möjligen göra något på priset http://www.blocket.se/skaraborg/17__Fal … 13&w=3

21

Varför är alla ekorrar och hoggar delar?  OK! max 800:- för rutan som hämtpris.
Då får jag lite till fälgar och däck.....
Gusten kan du husa dem några veckor så tar jag dem, vill ha originalplåtfälgar. De ser ju ok ut.
Då får jag väl planera en flugfiskeresa till Hökensås samtidigt som jag hämtar dem?
Om du gör något på priset så har jag lite till fiskekort också....

Jag har 2 helt "nya" (= aldrig använda) frambromsskivor till en 86'a om någon är intresserad?

22

Hjulen är undanlagda hör av dig när det börjar närma sig, 0510-544260

23

Håller på att bygga om i huset men det går oväntat fort och problemfritt så om 1-2 veckor kommer jag!