Har någon kännedom om någon som monterat det?
Bilder på det?
Kruxet är ju att det inte riktigt får plats utan att modda bagageluckan, eller eventuellt, släppa ut den i ovankant.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Dubbla generatorer på en bubbla
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har någon kännedom om någon som monterat det?
Bilder på det?
Kruxet är ju att det inte riktigt får plats utan att modda bagageluckan, eller eventuellt, släppa ut den i ovankant.
Dom som levererar lite mer kostar hemult mycket.
Och jag vill ha 120A. Det är det inte många bubblegeneratorer som levererar.
Förläng fläktaxeln o montera en till innanför fläkten...då syns den ju inte heller. Och en moddad "grisekasse" syns ju inte heller med hatthylla på plats.
Ja,ja...en tokig idé. 
Har tänkt lite på det med.
Problemet är att det är så långt ifrån lagringen att det troligen inte går att få lite remspänning.
Och det är ett litet krav om det ska ladda lite.
Har även funderat på att ha ett remhjul utanpå originalet på generatorn.
Sen svetsa ett fäste ovanpå originalaren och sen en ruskigt kort rem där emellan.
Kruxet är då att det inte riktigt vill få plats innanför en originalmonterad huv.
Därför skulle man haft fatt i en W-lucka i överkört skick, som man sen kunde moddat lite utan att gråta.
om man förlänger eller gör en ny axel som går genom generatorn och gör en extra lagring på baksidan kan man ju hänga dit en lämplig växelströms generator.. lagerbocken får troligen utformas som en triangel som stöttar på motorn och fästs i lämpliga bultar. skulle förmodligen använda det gammla bakre lagret vid remhjulet och det nya, och ta bort det inre, eftersom att linjera 3 lager blir svårt.
sen kan den gamla generatorn vara en dummy.
Nästa lilla problem med att montera en generator bakpå är att man behöver vända på den.
Då snurrar den på fel håll. Och jag vet ingen generator på rak arm som är gjord för att snurra vänstervarv. 
Från en split tillbehörskatalog:

Fanns tydligen sånahär generatorfötter i vissa Westfalia bussar också.
Extra generatorn är från typ-3

Å sånhär kan man väl också göra själv? 

Det var ju bra och intressanta bilder.
Finns det såna remskivor att få tag i?
har en polare som har dubbla på sin pickis..
ska se om jag hitta några bilder..
tror fästet va hemmagjort för länge sedan..
Den återkommande frågan är om det är "köpegrejer" till remdrivningen, eller om det är egenslöjdat?
Själva stallaget till att montera den löser sig säkert. Funderar lite på att köra med automatisk remspännare. 
ska jag maila hans mailadress eller länk till facebook sida , så kan du fråga direkt?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Dubbla generatorer på en bubbla
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.