Gokväll! Jag har en gammal Mazda med lite lätt ovanlig bultcirkel 4/110. Jag skulle vilja bredda fälgarna på den men är inte så sugen på att göra det med originalen. Tänkte lufta mitt "problem" här i detta strålande forum och se om någon kan kasta på mig nåra idéer. Läste någonstans att man skulle kunna använda fälgar med 4/108 i kombination med nån mutter som har flytande kona? Nån som testat såna?
Va e det för mazda?
Trodde dom hade 4*108
Mvh /richard
Ja hade fälgar från en Mazda 323f de hade bult mönster 4/100
Det är en 929 Legato Hardtop 1981. 
På min Citroën Nemo med 4/98 har jag 4/100 fälgar och bultar med flytande kona, det fungerar utmärkt.
Vet inte om det finns flytande mutter?
Du hade muttrar förstod jag det som.
En del audi 80 har 4x110.
Jag har ev 4 st som du kunde fått vid hämtning men tror umeå är för långt....
Annars har även fyrhjulingar 4x110 om du vill ha små å breda 
* Saab 02:aTack dessa tips! Ska forska i det där med flytande kona. Vore ju bra om det gick, du kunde jag skaffa 4/108, bredda dom i stället. Att det fanns 4/110 på Audi visste jag inte heller, det ska jag ha i minnet
Jalla, om jag går bet så kanske jag kan prova att köpa dina? Vi får kolla på fraktmöjligheter i så fall 
Törs man köra på ATV-fälgar?
Klart du törs men det är inget att rekommendera!
ATV har lättare viktklass än personbilar och fälgarna är inte konstruerade för högre hastigheter. Centrum och bulthål behöver fräsas ur och då får du mindre material kvar, alltså försvagas fälgen eller så är centrumhålet för stort och då får bulthål/bultar ta hela belastningen samt risk för obalans.
En bilfälg och ATV har även skillnad på anliggningsytan/stödet för däcket, så inga ATV-fälgar på bilen om du törs..
Svårt att läsa text på grund av gif-bild? Dra ner på kaffet

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
Hahaha! Ja nä fy fan , det blir inget sånt 
Köp några av dessa
Tjena Swecap! Dom ser ut som typ Magsfälgar, jag gillar dom! Är det dom 4 på bilden? Är du 100 på att det är 4/110? Jag är nog intresserad, vad tycker du dom ska kosta?
/Mange
Jo jag är säker på bultcirkel, har haft dom monterade på några gamla toyota.
Bläddrar bu bland bilderna så ser du fler bilder.
4st så kallade mags å 6st andra.
Ok! Då är jag mest intresserad av Magsfälgarna. Har du nån info om dom, dimensioner, ET navhål osv? Sen får du komma med prisidé 
Jag mäter å kollar till helgen, skickar ett PM med info då.
Tack!