Jag har av någon konstig anledning alltid velat ha en VW-buss, har försökt att förtränga begären, men det blev bara värre och värre med tiden och nu står den här hemma!! Bussen är ursprungligen en gammal skolbuss, därav utförandet som RHD. Det är en Deluxe 244 beställd med Hardtop - helt tak (kod 130 på M-plattan) Bussen var senast besiktigad 1981 och har sedan dess stått avställd i ett fuktigt garage i Göteborg. Säljaaren var inte VW- entusiast, han hade fått bussen från ett dödsbo i utbyte mot att han fick bort skrotet!! Annonsen på Blocket medförde att han blev TOTALT nedmejlad från i stort sett hela världen. Han hade ingenstans att ställa bussen och behövde sälja bort den helst dagen innan. Den stod på nåder, helt obevakad i ett industriområde bredvid ett stökigt område och väckte mycket intresse från omgivningen. Bussen var fullpackad med originaldelar och säljaren fasade för stöld och vandalisering.
Han valde ut sju spekulanter och jag råkade bli en av dessa. En Norrman hade egenligen tingat den redan, men behövde ordna med transporten till Norge. Säljaren ville inte vänta en natt till. Jag köpte direkt och det blev fyra resor mellan Nyköping-Borås den dagen.
På bilden nedan står bussen i industriområdet. Staketet bakom är trasigt och det var fritt fram för plundring.
Post's attachments
14.jpg 110.3 kb, 136 downloads since 2016-02-12