1

Eftersom jag inte har en kaross där jag befinner mig nu så ber jag någon här på BV att ta två enkla mått i sin 1303.
*Jag behöver ett mått mellan dörrarna i höjd med ratten. Alltså ett mått dörr till dörr med dörrarna stängda, lämpligen mot dörrklädseln under ventilationsrutan.
*Det andra måttet gäller mellan B-stolparna i axelhöjd ungefär (överkant stolsrygg).

Jag är mycket tacksam för svar.

Mvh Anders

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

2

Jomenvisst ICQ/ab

1: 1109 mm
2: 1175 mm

Fast det första måttet fick jag ta från plåten under ventilationsrutan (eller där den skulle ha suttit om jag inte hade haft one-piece fönster...), ratten var ivägen. Det andra kanske du får dra av ett par mm från, det är ju lite klädsel/stoppning över B-stolpen.  (Uppmätt med Bosch PLR 15 lasermätare  ICQ/af )

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

3

Stefan F skrev:

Jomenvisst ICQ/ab

1: 1109 mm
2: 1175 mm

Fast det första måttet fick jag ta från plåten under ventilationsrutan (eller där den skulle ha suttit om jag inte hade haft one-piece fönster...), ratten var ivägen. Det andra kanske du får dra av ett par mm från, det är ju lite klädsel/stoppning över B-stolpen.  (Uppmätt med Bosch PLR 15 lasermätare  ICQ/af )

Det här är ju fantastiskt bra, man tackar för hjälpen och bugar.
Jag anade att ratten skulle vara i vägen och det är bara bra för att det indikerar att det blev mätt på rätt ställe. Jag gillar lasermätare, så snabbt, smidigt och framförallt exakt.
Tack igen..

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand