Gick och köpte mej en buss för ett tag sen. Historien är:
Ute och tog en annandagsjul-promenad 2014 i området där jag bor, såg då en buss och tog en bild så man såg regnumret. Gick hem och kollade och den hade stått avställd sen 1988. Bussen föll i glömska...
Så gick förbi en sväng till på sommaren 2015, och den stod fortfarande på samma ställe, hmmm.... jag behöver ju ingen buss och INTE en LateBay!
Nu efter jul så va jag och flickvännen ute på samma promenadrunda och bussen står fortfarande kvar på samma ställe. -Ässh sa jag nu går jag och knackar på dörren och kollar status på bussen!
Herren som öppnar dörren är en trevlig prick och har ägt bilen i 27år.. Men aldrig besiktat den utan bara lagat rost renoverat motorn och lämnat bort den på lack. Han visar så glatt bussen och säger att han vet inte va han ska göra med den, skroten eller om nån vill göra ordning den. Då den stått ute sen 2002 eller om de va 2005 och han tappat intresse. Efter 40min så börjar de bli kallat, så jag säger att ska han göra sig av med bussen så kan han säga till. Så förklarar vart jag bor och lämnar nummer. Sista han säger när vi ska gå är -Ge ett bud på bussen då....
-HELVETE jag behöver ju INGEN buss...... Å inte en LateBay!
Säger åt han att fundera vad HAN vill ha för den, och att han kan ringa mej eller smsá.
När det gått ett par dar så har jag ju surfat lite på LateBay och blitt fan lite kär... För bussen va ju rätt fin där under all mossa och alger.....
Så gör slag i saken och skickar ett bud på den. Får inget svar föränns 3v senare. Att han är villig att sälja den för lite mer än vad jag bjöd och han hade lite separations ångest. Fullt förståligt då han fixat den och ägt den 27år å inte brukat den!
Sagt och gjort 3 dagar senare så hyr vi släp och åker och hämtar bussen! Glada som barn på julafton.
(Bussen heter tydligen Busen, enligt föregående ägaren
)
Buss -60

Sagt och gjort, idag lackade jag det ena svart och det andra vitt.