1

Har ett läckage i min bay dh från -73.. började läcka ganska kraftigt i sensomras, och har stått till sig lite nu ICQ/ab  Så är väl snart dags..

Så till min fråga, ska förstås lyfta ur och konstatera var läckaget är, men passar inte tank från buss? Har letat lite och bara hittat nya tankar till buss, inte pickup. Passar efter modifikation?

Vad bör man byta samtidigt som man lyfter ur tanken? Tänker på gammalt gummi som bör bytas.

Nån som har lite koll får gärna kommentera  ICQ/ab

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

2

Nu vet jag inte om det är samma tank på en pickup som buss men är du säker på att det är tanken som läcker?

Hade kraftigt läckage på min buss och det visade sig vara slangen under tanken som läckte, passa även på att byta ALLA slangar runt tanken till avluftning osv för dessa är nu gamla och kommer snart att spricka om dom inte redan är trasiga

Bay dh är bara sååå häftiga  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

3

Hej
Jag tror att det är slangen mellan påfyllningsröret och tanken som är boven.

T2b taigagrön ´77

4 Senaste redigerad av Redwee220 (2016-02-03 10:27:31)

Tack för svar. Konstaterade redan i sensomras att de inte var någon slang från utgående som läckte. Läcker ganska kraftigt, karossen blir fuktig av läckaget på både höger och vänster sida vid trösklar även när bilen står still. Men ska ut och felsöka inom kort. får kika på gummit.

Enda tanken jag hittat till bay, men passar inte pickup..
http://www.vwcustomspeed.com/product.as … 211201075L

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

5

Det är möjligt att det gäller de nytillverkade tankarna. Originaltankarna ska i alla fall vara samma på buss och pickup. Det skiljer på tankarmaturen före och efter 1973 och på de senare är det olika tank beroende på om den har förgasare eller insprutning.

[