Jag har sedan en tid tillbaka halkat in på en massa klipp på Insta och Youtube där folk formar plåt i gamla Pullmax-maskiner.
Tänkte att en sån kan ju vara användbar, så i lördags slog jag till på en 40-50tals Pullmax D3 som kom ut på Blocket 
Det finns dock en hel del att se över men priset var satt därefter och det är ju ingen hi-techmaskin direkt.
Vad jag förstått så är gamla Pullmax-maskiner ganska exotiskt i USA och efter att jag letat som fan på nätet och reggat mig på diverse olika utländska plåtforum så har jag hittat en del men tyvärr knappt något om min D3:a.
Det märkliga är dock att fast maskinen är byggd i Sverige så har jag hittat förvånansvärt lite om Pullmax överhuvudtaget på svenska forum.
Undrar därmed om någon annan här på BV har en liknande maskin och sitter på en handbok, delar att sälja eller låna ut för kopiering eller liknande ?
Om ni inte har någon maskin men erfarenhet eller sett någon ballt inom ämnet får ni gärna diskutera i denna tråd 
Här är kommer några bilder från avlastningen.
Den väger ca 1200kg så jag var lite nervös över om jag skulle få av den från släpet, men som tur var kom Demian med sitt spakblock och löste det hela galant 

. Klippa press gälar