1

Hej! har en vw bubbla och är sugen på att ge den en ny lack både in och utvändigt. Ni som tidigare har lackerat era bubblor på firmor, vad har ni fått betalla totalt och hur mycket grundarbeten har de behövt göra(rostlagning, spackling osv).

2

Du får nog räkna med 20-25 i alla fall och då får du svetsa själv.
Beror ju väldigt mycket på hur den ser ut.
Lite mer info? ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

3

Ett lackjobb med klass är idag ganska kostsamma saker. Som Lowang skriver får du räkna med 20-30 tusen om plåtjobbet är gjort. För att hålla nere kostnaderna kan du göra underarbetet själv, det är där den stora kostnaden ligger. En solid lack blir aningen billigare jämfört med en metallic.
Men som med allt annat, ring runt, hör med andra vilken firma som gör bästa jobbet, det lönar sig i längden att betala lite mer för ett bra jobb.

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

4

Ja, vet man hur man ska göra med spackel/slip kan du noga spara en 10 papp om man gör det själv.
Ibland kan det innebära merjobb för lackeraren när ägaren slipat själv ICQ/ad

Det bästa är om du hittar nån lackverkstad med integrerad plåtverkstad, då kan du nog få bäst pris om du ska leja bort allt.

5

13papps om jag minns rätt kosta det
få en ford mustang kulörbytt i svenska
Wheeler dealers  men...

6

Vissa kör med dubbla tariffer. När jag frågade om lack på min panel hos lowangs arbetsgivare fick jag som svar 105.000 ink moms. Nu snackar vi seriöst.  Default/lol

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

7

verkar också bero på om lackeraren lackar annat på lego och måste
då räkna in det denne skutte håvat in på samma tid din bil tar lackal i ditt pris

8

25hpman skrev:

Vissa kör med dubbla tariffer. När jag frågade om lack på min panel hos lowangs arbetsgivare fick jag som svar 105.000 ink moms. Nu snackar vi seriöst.  Default/lol

Du är go du ICQ/ab

70 plus moms skulle det kosta.

Visst det låter jävligt dyrt även det.
Tror mest att de inte ville ha in fanskapet i verkstan ICQ/ad

9

umekille skrev:

13papps om jag minns rätt kosta det
få en ford mustang kulörbytt i svenska
Wheeler dealers  men...

Du kan nog få det ännu billigare, bara matta ner o lägga på ny färg får du för under 10:an.

Vill du ha en bra lack som behöver mycket underarbete går det inte med några 13 papp ICQ/ab

10

En kollegas mustang-67 cab  med en hel del plastdetaljer "elinorkit" kostar lacken 80... då skall lacken iofs bli blanksvart...........och det är mycket bytt....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

11

Som du ser så är detta lite av en "hur-långt-är-ett-blått-snöre-?" fråga...

Beroende på vart du bor i landet, och kontaktnät, så skulle jag spontant säga att det svåraste är att hitta någon (firma) som är villig att göra jobbet. Det är min erfarenhet, från en storstadsregion. Varför? Jo, för att många "lack-firmor" har hela uppfarten fylld av krockade V70is, Audis, Passater, Skodor etc som väntar på försäkringsjobb.

När jag skulle lacka min -62:a så var jag runt till några firmor och ingen (!) visade något nämnvärt intresse. Fick en "tumme-pekfinger-offert" från en (!) firma och den var väldigt svävande mellan 25-30tuss, men mellan raderna (typ långfingret) så förstod man att de helst inte ville göra jobbet...

Ring runt, eller åk runt och fråga och beskriv vad du vill ha gjort så får du se om du får något hugg. Det där med underarbete är som många säger; kan vara tidskrävande och kostnadsdrivande, men det är bäst att du pratar med din "lackerare" - somliga är inte jättepigga på att ta vid någon annans "underarbete" (spackel, plåt) då det givetvis har påverkan på slutresultatet.

Lycka till!

62 Ragtop, 044 CNC, 48IDA, Fk8

12

skara blilakering tog ungefär 8k för att lacka en vw bubbla 1303s men då gjorde jag allt förarbete ,  då la dom en skydsgrund samt 2 lager grund och 1 topp lack tror jag de va ICQ/ab