Hej, halkade in på det här forumet i jakt på en vw t3 för camping. Jag har jagat runt lite på nätet för att försöka lista ut vilken sorts t3 man skall leta efter.
Det jag fått på önskelistan efter det är:
Nyare än -86
Dieselmotor pga bränsle ekonomi
Pop-top westfalia lösning, camper
4wd för terrängegenskaper
Det verkar ju finnas mkt kunskap på det här forumet så vilken modell/motor är bäst om man vill ha lite bränsleekonomi samtidigt som man vill kunna köra viss terräng.
Vad säger ni om motorbyte? Ex det man kan hitta på http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLI … r_tdi.html
Finns ju mkt val om man letar runt i tex Tyskland eller Holland och där går det ju även få fatt på ex där motorn redan är bytt. Farligt eller värt?
Någon med erfarenhet som vill argumentera för/mot pop-top vs hard-top med tanke på lastmöjlighet på tak och behålla värme i bo delen och så?
Om någon har en camper som skjuter mot det jag beskrivit till salu eller kanske bara har tid att visa en så man kan få kolla på en live så är jag helt klart intresserad. Rör mig mkt mellan Sthlm Uppsala Skövde och dom trakterna men har inga problem att åka en bit norr eller söder också. Är beredd att slanta för ett bra ex såklart.