När jag jobbade på JPS Porsche i Helsingborg byggde vi en 911 73 RSR replica till en dansk kund på en 67:a
Vi lyckades hitta original motor delar, bla från en mycket framgångsrik rally 911 , det lustiga var att motorn som skulle vara 2,8L hade blivit "modifierad" till 3,3L var väll lättare att vinna
Motorn byggdes med glasfiber fläktkåpa/plåtar, original mekaniskt sprut osv och 300+hk om jag inte minns fel och vilken sång den hade med sina låånga trattar.
Stötfångare osv var original avgjutningar från en äkta RSR, "danskens" RSR kit är en avgjutning av denna bilen.
Bromsar fram blev 993 och bak äkta 3,3 turbo, dock fick bilen 18" rödlackerade med putsad kant cup 1 fälgar eftersom kunden ville ha lite bättre väghållning.
Inredning/instrumentbräda osv modifierades till RSR spec dvs nästan obefintlig och med heigo burbåge
Har många gånger funderat på att bygga en liknade, men tyvärr så är det idag omöjligt att bygga en sådan motor om man inte badar i pengar, men min tanke var att istället slänga i en 964 motor och med lite mod så får man i alla fall 300+hk och trevligt motorljud
Lite offtopic men trevligt att se att andra också gillar dessa vagnar
If one does not fail at times, then one has not challenged himself.
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P