1

Tills igår så blinkade indikatorlampan för främre diffspärren från att knappen dragits ut till att spärren hoppat i då lampan lyste med fast sken. Nu tänds den bara när spärren hoppat i, blinket har upphört. Det finns väl någon elektronik men var sitter det? Ska även bakre blinka innan den gripit in egentligen?

2

Ingen av er som har syncro med ngn spärr? Ska lampan blinka innan den griper in? Det funkar ändå men vill gärna veta.

3

Harry skrev:

Ingen av er som har syncro med ngn spärr? Ska lampan blinka innan den griper in? Det funkar ändå men vill gärna veta.

Bak skall den nog endast lysa när den faktiskt är inkopplad och inte blinka innan dess. Fram skall den blinka så länge den försöker att lägga i spärren och lysa med fast sken när den väl är inkopplad.

4 Senaste redigerad av feto (2016-02-01 19:43:06)

http://s472.photobucket.com/user/nekafm … 0.gif.html

Den blir mer läsbar när den visas i originalstorlek.

5

Tack för det, liten push för skoltyskan också. Blink fram innan ingrepp men inte bak. Nu ska jag fundera ut vart elektroniken till blinkningen kan finns. Någon som vet?

6

Om det är någon annan som funderat på samma sak som jag med den blinkande lampans funktion så:
This is not a terribly complex device. It consists of a switch that hooks up to the vacuum line that connects to a circuit board. This combination of devices is able to blink the dash light when there is sufficient vacuum available at the diff-lock switch to engage the diff-lock, prior to engagement where the light comes on full.

This device provides some diagnostic functions, as well as it's primary purpose as a safety warning device. If there is a problem with the vacuum connection between the engine and the diff-lock switch, then there is not enough vacuum to either blink the light or engage the diff-lock (time to check the lines between the engine and the vacuum reservoir up to the dash). If the blinking light doesn't immediately come on, but starts blinking after a bit, and then engages, you likely have a problem with vacuum line on the dis-engage side of the diff-lock unit (between the dash switch and the control unit). If the blinking light comes on but the diff-lock does not engage as it should, then the diff-lock vacuum control unit at the differential should be checked. If neither the blinking light comes on nor the solid light comes on once engaged, then there is likely a bad bulb in the dash. If the blinking light comes on, but it just keeps blinking when the diff-lock has engaged, then there is a problem with the screw-in switch on the differential.