Hej alla! Jag är nyregistrerad, men har missbrukat detta forum under många år. Efter lite `tjat´ tänkte jag prova och se om man duger till en egen tråd. Mitt VW-syndrom är förmodligen orsakat av att min första bil var en Big-bubbla 1303S -74.
Jag vet inte hur jag bäst skall börja, det får bli med en svårt vandaliserad Pickup -66. Komplett och fin inställd i en ladugård 1989 i samband med en flytt från Stockholm till Nyköping. Denna mycket dåliga uppställningsplats skulle bara vara över vintern, men det blev 15 år...
Det blev såklart inbrott. Ungar har kastat sten och förmodligen andra har stulit det mesta som var avskruvbart. När tillslut också motorn försvann blev det bara tvunget att få bilen flyttad. Kanske var det också startskottet till att börja mecka VW igen!!
1 2016-01-30 15:26:40 Senaste redigerad av Ferry (2016-01-30 15:41:59)
Fy fan va surt att det vandaliserats och stulits
ja hoppas det får igång dig då, inget ont som inte har nått gott med sig typ

Ja, så kan det vara!!
Annars hade det snabbt passerat 15 år till!!
Samlingarna har i höstas utökats med den här pärlan!! Men jag tänkte börja med bärgningen av pickisen.
Jag och min far slet som djur i flera dagar för att få pickan på rull igen. Det är en gåta hur de här bromstrummorna kan fastna så hårt!!!
Så surt, men bra som sagts att ni är i gång iaf 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Ja, så kan det vara!!
Annars hade det snabbt passerat 15 år till!!
Samlingarna har i höstas utökats med den här pärlan!! Men jag tänkte börja med bärgningen av pickisen.
Var det inte denna som såldes på blocket med en annonstext som inte var helt korrekt!?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Blocket helt korrekt!! 
8 2016-01-30 19:21:16 Senaste redigerad av Ferry (2016-01-30 19:22:09)
Tillbaka till pickupen. Jag hann i alla fall få en bild på motorn innan den blev stulen. Det var en utbytesmotor som inte hade gått långt. Får väl hoppas att någon blev glad...
Här är bilen hjälpligt på rull. Med hjälp av ett spett djupt i marken och ett handspel fick vi loss den från ladan eller skjulet.
Äntligen ute!! Här är marken ganska stadig, men sedan blir det värre...
Transportbilen fastnade djupt i leran och alla tidsplaner spräcktes..
Jag känner fortfarande en oerhörd lättnad när jag ser den här bilden. Vi var loss och på väg hem!!!
Jag känner fortfarande en oerhörd lättnad när jag ser den här bilden. Vi var loss och på väg hem!!!
Det är sent på kvällen, vi är helt slut, men pickupen är hemma och räddad!!!
15 2016-01-31 11:08:30 Senaste redigerad av Ferry (2016-01-31 11:11:23)
Välbehövlig städning!!! Man kan nästan säga att pickupen har funnits inom familjen sedan den var ny. Min farfar var chef på Elverket i Nyköping och beställde den som ny!!! När den sedan blev utrangerad köpte han ut den. När jag var liten hade vi den tom. som familjebil en kortare tid!!!!
Jag har tänkt att återställa den med elverkets/kommunens logga som den såg ut. Om man bara hittar den där tiden som behövs....
Tråkigt med vandalisering/stölder men den ser fin ut i karossen, hur är den undertill ?
alltid roligt men nya projekttrådar att följa 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Hmmmm tänker på min fars 66a pickupp, när man satt där och kollade hur han körde...
tyvärr såldes vår.. och blev senare skrotad..
Roligt att er inte gick det ödet tillmötes även om vandalerna skulle hängas upp i sina öron
och han som stal motor osv... suck!!!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Vilken underbar pickis! Synd att det blev vandaliserad dock
Hoppas du får iordning på den!
Kommer bli grymmt
Gällande transportbilen så är dom där bilarna rena skämtet i lera eller snö
har en exakt likadan med ännu tyngre flak och den spinner på minsta lilla leran även om det är platt... går bättre när de är lastade 
sådär ja, äntligen 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
sådär ja, äntligen
Tillslut!! Vad bra att du tjatade Jesper, det här var ju riktigt kul!!
Båda mina projekt har tyvärr väl små motorluckor, men sista tåget har väl inte gått 
Kommer bli grymmt
![]()
Gällande transportbilen så är dom där bilarna rena skämtet i lera eller snö
har en exakt likadan med ännu tyngre flak och den spinner på minsta lilla leran även om det är platt... går bättre när de är lastade
Tack!!! Ja, hopplöst var det. Utan ramperna hade vi suttit där i leran än idag!! 
Vilken underbar pickis! Synd att det blev vandaliserad dock
Hoppas du får iordning på den!
Tack!!! Visst är de härliga!!! Jag skall jobba på det!!!!
Tråkigt med vandalisering/stölder men den ser fin ut i karossen, hur är den undertill ?
alltid roligt men nya projekttrådar att följa
Allting är relativt, men efter omständigheterna så tycker jag att den är ganska skaplig. Rambalkarna sitter tom. Fortfarande ihop!!!
Har köpt ett gäng skapliga lämmar, drömmer om att hitta en kapellställning 
Hmmmm tänker på min fars 66a pickupp, när man satt där och kollade hur han körde...
tyvärr såldes vår.. och blev senare skrotad..
Roligt att er inte gick det ödet tillmötes även om vandalerna skulle hängas upp i sina öron![]()
och han som stal motor osv... suck!!!
Ahh!!! Du har också pickup i blodet. Jag och min far körde rally med den här på skogsvägarna på landet, totalt livsfarligt utan bälten..
Han byggde en friggebod på tomten där den stod i många år, de var inte vatten värda då. Jag är glad idag att han sparade den!!! Vandalerna snodde också motorn från bubblan -66 och hoppade in taket... Pickupmotorn släpade de ut över taket på pickupen. De lämnade den sällsynta luftrenaren, måste ha varit bubblafolk..