1

Med risk för att slå in öppna dörrar eller direkt avslöja mina tillkortakommanden inom Typ1-världen så kan jag inte motså att ställa frågan nedan, min enda ursäkt är att jag är ny inom denna hobby  ICQ/ab

Problem: Jag behöver korta axelrör passande dom korta drivaxlarna. Efter en lång koll på nätet så hittar jag i alla fall inte ngn som säljer dessa rör (som typ NOS) (även om CSP gav en del hopp då dom finns i deras katalog, men har dom inte längre i sin e-shop).
Återstår då att lägga ut en köpesannons här på forumet och se om jag får napp, eller.......
Det går ju att få tag på "nya" lagerflänsar, för Typ1, passande 10/1957 - 7/66, vad jag förstår så kan dessa inte vara annat än dom "korta" lagerflänsarna, teoretiskt borde det då inte vara möjligt att ta ett par rör för långa axlar, få av dom befintliga lagerflänsarna för att därefter pressa på dom nya korta och vips ha rör som passar till korta drivaxlar?
Någon därute som kan leda en blind på rätt spår?

2

JA,antingen skaffa beg.korta drivaxelrör eller byta lagerhus till den kortare varianten.  ICQ/ab
Knacka ur den låsande sprinten först bara...

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P