1

Har ett block med pinnbultar som har M10  i blockänden sedan avsmalnade efter M10 gängan till 8mm med M8 gänga vid topparna.
Någon som vet om dessa finns och köpa eller är det hemmagjorda, ser inte ut att vara nersvarvade utan en mycket slät och fin yta.
Tycker det skulle vara svårt och svarva ner dom med tanke på längden.

2

Låter ovanligt...
Som du säger har M10 stängerna "vanlig M10" i bägge ändar, men 70-tals motorerna med M8 stänger har "insatshylsor" i blocket som är M12 utv.
Där M12 är inte std, utan M12 x 1,5mm - samma som ramlagerbultarna som håller ihop blockhalvorna.
Fördelen med M8 var att de tål att sträckas mer, utan att gängan i blocket gav med sig, vilket var vanligt på överbelastade Typ2-motorer...

-Bara mina tankar... ;-)

3

ä'r det en bussmotor ?  Typ4 ?
eller VBX  eller en typ1
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Är ett typ3 block, tycker tanken är god om man har bra och friska gängor blocket.
Letat runt lite på nätet men inte hittat några.
Har råkat ut för att få slipa lite i spåren på cylindrarna (94mm) för att får pinnbultarna att gå fritt på någon tidigare motor jag byggt.
När jag köpte på mig detta blocket så satt det bla dessa pinnbultar, blocket innehöll även en Okrasa 82mm vev med Porsche stakar, inget jag visste då jag köpte grejerna.

5

Kan du vara snäll att lägga ut en bild på dina dragstänger
För den bild kan vara lättar att förstå ditt problem
Typ3 block är samma som typ1 i tidiga motorer  Sena är typ 4
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

Ja igentligen inget problem, tycker de va en bra grej, blir ju mer frigång i spåren på cyllindrarna.
Provade och svarva en orginal stång med stödrullar och kona och gängade, blev rätt bra, så får se om man får tummen ur och fixa lita bra material, så kanske jag kör upp en satts och testar,