Vad blir det för kulör?
Fantastisk jobb hittills måste jag säga är avundsjuk på ditt projekt.
Tanken är att den ska bli sealed wax red och chestnut Brown...... färgen står i garaget 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » fejklyx 59:a buss
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 44 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vad blir det för kulör?
Fantastisk jobb hittills måste jag säga är avundsjuk på ditt projekt.
Tanken är att den ska bli sealed wax red och chestnut Brown...... färgen står i garaget 
Det blir inge snyggt...... bara typ SKITSNYGGT

Ser väl ok ut 
Ser väl ok ut
Ok bara ok, fan du sänker mig ner i spackel träsket
......
Du vet att vi är grymt imponerade. Vi "datasvetsare" kan bara drömma om dina skills

Inte så sexig uppdatering men bakhörnen grovspacklade och slipade,började idag på fönsterramarna på h sida och det blev mycket handslip i alla böjar! God fortsättning alla så siktar vi på lack till våren 
Blir bra detta! Visst fan är det kul att spackla
usch.... Men skönt är de när färgen kommer på 
Grymt! Nu har ju inte jag följt tråden så noga, men när tänkte du vara klar med bussen? Får man se den på träffar i sommar? 
Var fram o tillbaks till Kalmar idag. Nästa gång hoppas jag hinna stanna till hos dig
Grymt inspirerande att se jobbet ni gör
Keep it up
Grymt! Nu har ju inte jag följt tråden så noga, men när tänkte du vara klar med bussen? Får man se den på träffar i sommar?
Jag hoppas på lack i sommar och montering nästa vinter? sommarn 2017??? är väl ett mål men vi får se det kostar ju lite kulor med! har ju några kärror till att föda 

Då var soltaket på plats med förhoppningsvis rätt mått
har kvar förstärkningarna invändigt men dom ska grundas först likaså takfönsterna på insidan, nu är det inte många svetsloppor kvar att lägga....

Blev en dyr sändning idag!!! Det kostar på att lacka buss!!! 
Äntligen börjar det roliga 

Gör om gör rätt!!!! Fick inte till rundningen på midjelisten som var från en bay bit? Tror inte dom har rätt rundning? Hade en gammal dörr från en 58 som fick sätta livet tiil, ska blästra den biten imon sen så ska den dit.... Mer svets
ja, ja.....

Grundat och lagt på svetsprimer på innerplåtarna till takfönsterna, är dom sista plåtarna som ska på! Imon ska lackeraren gå över fronten sen har vi grovspacklat bussen runt om utom taket det tar vi sist.....
Blev en dyr sändning idag!!! Det kostar på att lacka buss!!!
Vet vad du menar, materialet är svindyrt idag, själv har man tur att ha grossist pris
på sådana produkter men tycker att det springer iväg som satan ändå!
Är det original, Gerson eller Autocraft innerplåtar?
Jag jobbar ju på Meca och vi är ju återförsäljare åt dom men det springer iväg ändå!! fick regionschefen att sponsra med topp lacken 4 lit av varje nyans! det är Autocraft plåtar, helt ok passform på just dom.....
Jag jobbar ju på Meca och vi är ju återförsäljare åt dom men det springer iväg ändå!! fick regionschefen att sponsra med topp lacken 4 lit av varje nyans! det är Autocraft plåtar, helt ok passform på just dom.....
Då har du också bra bra kontakter
sådana plåtar blir det till min buss också...
Jo då, men om jag får gissa tror jag matrialet går på 15000:-....... men men vad gör det i det stora hela.......
som jag sagt från början jag ska ha en 23 fönsters 
Det där med midjans rundning-svulsten är intressant. Finns FYRA olika. Barndoor, kepsbuss,bay och Fridolin. Lite galet.
Likaså att motorluckor skiljer i bredd genom åren. T ex är barndoor 3mm bredare än kepsbuss. Låter inte mycket men "äter" upp mkt av en springa....Kvällens nörd fakta. 
PS. Inte bara "svulstens" bredd skiljer utan även radien/konturen !
Det där med midjans rundning-svulsten är intressant. Finns FYRA olika. Barndoor, kepsbuss,bay och Fridolin. Lite galet.
Likaså att motorluckor skiljer i bredd genom åren. T ex är barndoor 3mm bredare än kepsbuss. Låter inte mycket men "äter" upp mkt av en springa....Kvällens nörd fakta.
Ja fick ju för mig att alla hade samma, men nu tror jag att det stämmer... visste inte detta innan... 

Go kväll! Efter 15 Tim av rikt och spacklande så börjar fronten att bli bra.... Hann börja med h fram dörr som ska passas in ....
Fantastiskt arbete du gjort jag är mycket impad
En fundering , nu när du gör riktning efter så omfattande plåtarbete du gjort så lär du väl hitta lite highspots.
Hur gör du med dom har du behövt krympa nåt och i så fall hur gör du ?
nu har det inte behövts krympa så mycket mest masserat på vissa ställe annars är det värme med gas och sen kyla 

Här jobbas det på! Men är ju inte så jäkla aktiv med bilder... Riktat också justerat dörren idag och fortsätter med förardörren imon
Beställde även ett nytt elsystem igår från vwlooms i GB...
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 44 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » fejklyx 59:a buss
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.