1

Hepp! Är det någon här som har haft denna i sin ägo?  Skum framsoffa som ser ut som en massagebänk och innertaket ser ut att komma från en bastu. Kolla "finishen" på hastighetsmätaren. En liten snabbrenovering kanske?   ICQ/ab

http://www.blocket.se/horby/Volkswagen_ … amp;last=1

Projekt ska man ha, många och stora.

2 Senaste redigerad av MattsR (2016-01-20 17:48:05)

Länken säger ju att den kommer från "horby" och det säger väl allt... ICQ/ag

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

3

Denna vagn diskuterades i tråden "tipstråden" under "internetannonser" för ett tag sedan. Tror att det är den som omnämns på sidan 622 i den tråden. Man får ju bygga som man vill och detta kanske bara är en "tappad sug", men om man bygger för att kränga är det osmart med så egensinniga lösningar denna vagn verkar begåvats med. ICQ/ab

Priskurvan är brant på folkabussar idag. Kanske skulle man ta ett sabbatsår med svetsen och göra sig ett par hundra tusen svart?  ICQ/ad

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

Gillar man riktiga fullagningar mängder med spackel och tjock färg så är detta rätt bil! ICQ/ac
Den ska vara svetsad ( ICQ/ad )i norra Sverige och lackad (doppad i färg) i Hörby.
Har varit och tittat på den höll på och dö två gånger först när jag såg bilen sen när han sa vad han skulle ha för den...

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

5

ar det så att ekonomie plåten på den har ar platta plattor utan form?

T2 Buss, t3 doka, Lt distance wide

6

Japp golvet fram är helt platt vill jag minnas.

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

7

då har jag sett den tidigare. blev byggt i Dalarna. Tyckte valdig konstig att man gor så och vill har så mycket pengar.
Trode det var en skamt ner jag såg detta (och då var den inte nylackad). fanns en byggtråd på typ2 klubbens sida om jag minns ratt.

T2 Buss, t3 doka, Lt distance wide

8

Annonsen borta... Någon verkar ha gjort ett "klipp". Nu får vi inte tråka ägaren när hen dyker upp med sin drömbil på träffarna.

Projekt ska man ha, många och stora.

9

Den fanns kvar klockan 16.00

T2b taigagrön ´77

10

Ja, det kom en ny likadan annons idag ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"