1 Senaste redigerad av Bilen (2016-01-19 13:36:35)

Som sagt, om någon har öppningsbara rutor (sliding windows) liggandes får ni gärna hojta till.
Bäst att chansa här innan jag beställer från Justkampers tänkte jag. Om ni vet andra ställen i europa som säljer tredjepartsrutor får ni gärna tipsa!

Edit: Köper även en stege för att ta sig upp till takboxen!

/Oscar

2

Bra och veta vilken årsmodell du söker till oxå.

3

Trodde alla t3or hade samma sidrutor, ursäkta!

Rutorna skall sitta på en t3 syncro från 1987.

4

Rutan i dörren finns i olika storlek. Jag tror det var 1984 de bytte storlek.

5

Har fått reda på av en vän att det är lite klurigare för oss, vår buss har nämligen dubbla skjutdörrar. Så vi behöver fönster som passar skjutdörrar, finns väl inte så många skjutdörrar på vänster sida här i sverige så vi är ute efter 1-2 rutor som suttit på höger skjutdörr.

Börjar ana att det kan bli svårt att få tag i bara sådär, men om någon här har fönster så snälla sälj dem till oss! Vi vill helst inte lägga ut 5k på två nya från England.. Hör av er om ni har några liggandes!  ICQ/ad

Är även intresserad av byte+pengar i mellan om någon skulle vilja ha ett par icke skjutbara rutor.

6

Om du köper 2 rutor till höger sida som passar dörrar från 85 o framåt så kan du med lite klurighet bygga om den du ska ha på vänster sida största problemet kan vara att skruva av låsmekanismen för rutan.
Men skulle skruvarna gå av eller hela mekanismen pajar så kan jag ordna nya original.

7

Tack för det Hasse, skall jag komma ihåg om jag råkar ha sönder några skruvar.

För övrigt så söker jag fortfarande både stege och fönster!

För att göra hela sökandet ännu svårare så passar jag nu även på att efterlysa "lite" andra grejer:
• Pop top-tak.
• Någon typ av förvaring bakpå bilen. "swing away arm" eller liknande till reservdäck/andra saker.

8

Hej! Bumpar denna tråden! Söker fortfarande ett skjutfönster eller två!