Hoppas det är ok då allting är för att montera i en luftkyld vw?
Nu är det bestämt. Finns det en köpare för detta så säljs allt. Det har inte hänt nåt på 1 år och kommer inte ha garage på 1 år till för att kunna ha en bil där permanent, och det som finns att göra görs inte över en dag så därför får de säljas för den som är sugen.
Allting är för att främst montera i en bubbla!
Motor.
Impreza GT closed deck block. Dvs bättre support runt väggarna för cylindrarna som gör de stabilare vid laddtryck. Dessa block är eftertraktade för de som vill trimma så de är mycket mer hållbara än open deck eller semi closed deck.
Med org sprut är det på 211hp, den har gått 12k och är väldigt fin och läckte inget vid demontering. Har sparat den länge. Kan inte jämföras med de sönderkörda motorerna som säljs i imprezor för under 40-50k.
Den är helt komplett med turbo, grejrör, uppipe, svänghjul, osv osv.
5 växlad Impreza gt låda. Ombyggd med Subarugears ring&pinion kit. Lådan har gått 19k. Demonterad av mig, urslipad växellådshus för att ta den flippade diffen, korta centerdiff hus. Ihopmonterad av en professionell byggare och trimmare på Flanders Motorsport här i trakten. Alla bultar dragna med rätt moment, chimsad piniong, spelet och meshen är satt efter Subarus manual.
Dreven och synkringarna är inspekterade av samma man då jag vill ha 100% bra skick på allting som monteras. Nya stubaxelpackningar på båda sidorna och vända så som Subarugears säger att man ska göra.
Växellåds fäste för nosen och motorfäste. Båda från Subarugears. Det gör allting till BOLTON.
Extended subaflanges, gör det möjligt att montera en DOHC motor i lägsta läget och flyttar ut knuten så den inte tar i chassit. 944/typ2 bultmönster.
Lådan kommer med Redline transmissions olja 75w90 5liter. Behövs 4.1 för lådan men blev 5 flaskor
Bromsar.
Nersvarvade skivor fram används som hubbar. Subaru skivorna träs på, behövs bara adaptrar fram för att allting ska vara klart. Borrade och slitsade skivor tillsammans med 4kolvs ok från 2001-2002 WRX
Bak. 2kolvs ok. Nya bromsköldar från Japan. Nya slisade och borrade skivor. Det som saknas är ett bolton kit från Subarugears som kommer att lanseras snart.
Bromsbelägg nya och bromsbackar nytt.
Allting från bromsmannen, kostnad ca 12k inkl oken
Priser.
En färdigbyggd begagnad låda från Subarugears kostar ca 30-35. Hamnar på ca 40-45 med tull och moms. Utan motorfästen eller lådfästen.
Mitt pris med olja, fästen och allting.
27k den som vill ha kalkyl på att jag inte vinner nåt kan skriva så skriver jag vad allt har kostat
Motor 10k komplett.
Bromsar 8,5k.
Allting finns i Kumla och kan leveras alt skickas mot betalning och förskottsbetalning.
Finns även en rullande kaross att sälja för den som vill ha ett komplett projekt. Helt rostfri, inte en enda fläck rost då jag har blästrat allting och plattan är ny. 1303s 74
Paketpris 50k
Allt som behövs är sprut. för att få igång motorn.
Vid demontering första gången. 
Kommer inte säljas för mindre av begärt pris. Gör inget att de väntar på att bli monterade hos mig. Köp själv och bygg om eller köp färdigt från subarugears för ett antal k dyrare, eller köp färdigt här och spara en del pengar och tid.










annars skulle jag handlat direkt...

