Hittade på ett skogsvrak i somras som är en keps pickup med pilar.
Ungefär vilken årsmodell det kan vara.
Sen får vi vad som händer med den
Känner markägaren som inte hade en aning om den....
Tillhör hennes pappa.
Den är invuxen i ett snår och har nog stått där sen 70 talet
Hittade den när jag var och lättade på trycket i buske....
Bilen är i mycket dålig skick tror jag.....
Ligger ett gruslass på flaket och det verkar som man har kapat plåt ur bakre delen på karossen.
Taket ruttet i kepsen och förövrigt ca 50 cm högt gräs och grus runt bilen
Kommer att kolla på den igen i vår när det är dags för besök.
Har tyvärr inga bilder
Jag och min far var och plockade hem en kepsbeprydd splitpickup med pilar nu innan jul.
Även den i otroligt ruttet och länsat skick. (blivit skrotad, rullad ut för en bran, gått av på mitten och stått i fuktig jord under droppande träd sedan gissningsvis 70-talet eller tidigare)
Enligt chassinr på den så ska det vara en 55:a som jag hittat. Men har bara kollat online. har inte fått tag i papper... Än!
Kollar här: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=38774 
56-59. Vad var det för stötfångare på den?
50-55 är dom kepslösa och 60 och framåt så har dom blinkers och inga pilar. Så ratbug, din är nog en 56a 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Mycket möjligt!
Som sagt, inga papper än.. Kan ju vara så att min har ett chassinr från slutet av 55 så att den är uttagen som en 56:a 
precis, tillverkad 1955 men av 1956 årsmodell 
Hm intressant, då är den mellan & 55 till 59.
Ja den är bra nog bättre än den ratbug hittade.
Får se vad som händer i vår.
Har några andra projekt som måste få tid oxså....
precis, tillverkad 1955 men av 1956 årsmodell
Fast skiftet barndoor-kepsbuss va ju i mars -55 så det finns väl pickupar både med och utan keps från 55.
Ja, fast dom räknar iallafall jag som en 56a. "Tidig" eller "sen" 55a kan man väll säga också. Men samma med bubblorna. Jag säger 56a ist för sen 55a
Aha... det var ju det där med tidiga och sena...
finns en del meningar om det bland forumisterna här på BV, själv har jag ingen mening alls om tidiga/sena, för mej är alla schyssta så länge framrutan är delad 
Ja, fast dom räknar iallafall jag som en 56a. "Tidig" eller "sen" 55a kan man väll säga också. Men samma med bubblorna. Jag säger 56a ist för sen 55a
Det var först hösten -58 som bussarna införde samma system som bubblorna dvs årsmodelländringar i augusti.
Så bussar tillverkade före det har tillverkningsår som årsmodell.
Så kallar du en buss tillverkad i december 1955 för 55:a, så blir inte ens 50 cent irriterad 
Fast blir det verkligen fel att kalla dom för en 56a?
Det finns ju inget facit och vad som är rätt och fel, men jag skulle tro att dom flesta kallar en buss tillverkad nov 55 för 55:a Bussarna bytte ju fortfarande årsmodell runt påsk vid den tidpunkten.
Porsche och Vw bytte ju årsmodell runt mars-april i början. De använde påskledigheten för att ställa om produktionen. Jag läste just i en bok om att bla dom anställda på Reuter (Porsche) fick flytta en veckas semester från sommaren till påsken. På så vis hade dom på sig två veckor att ställa om fabriken. Dom hade inte hunnit med det på en vecka.
Bussarna bytte också årsmodell på våren. Bakrutan kom ju i mars-april -51, stötfångaren kom mars-april? -53 Kepsbussen kom i mars -55 och tillverkning flyttades till Hannover på våren 1956 och då ändrades en massa detaljer.
När försvann den stora motorluckan?
mars -55 samtidigt som kepsbussen kom förmodligen 
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"
Ac Volks.