1 Senaste redigerad av chrillevw1200 (2015-12-30 14:31:25)

Hej, behöver man ha innerskärmen bak eller kan man kapa den o bara ha ytterskärm,  och bara behålla överdel av hjulhuset. tycker mig ha sett att splittbussarna inte har någon direkt innerskärmen utan bara "överdelen" av hjulhuset, men jag har väl bara sett fel;) tack på förhand.

2

Nu menar jag yttre kanten av hjulhuset, lite dålig på att förklara:)

3

Mina innerskärmar var avkapade straxt under tätningslisten och sedan ihopsvetsade med ytterplåten och ett par riktigt grovyxade skärmkanter. När jag bytte skärmkanten lät jag ihopsvetsningen vara kvar och svetsade bara på en enkel skärmkant nedåt. På så sätt får hela skärmen stadga och slår sig inte så lätt när man svetsar. Helt rätt är det ju inte och vi får se hur mycket spackel det går åt för att få det hela i nivå. Jag misstänker att ytterplåten ligger något längre in nu än när det var nytt? Men man slipper den hemska rostbenägna dubbelplåten i skärmkanten. Bilder kommer in min byggtråd vad det lider.
Du lär i alla fall svetsa någon form av plåt som binder ihop inre hjulhuset med yttre skärmkanten, annars kommer du att få kopiöst med vatten och skit i tankutrymme och framför hjulhuset......

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

4

de du funderar på värkar vara att bygg som man gjorde på splitt och tidiga bay då e hjulhuset bara bockat i ytter kant å sen svetsat i  skärmen/sidan i samma form som hjulhuset har
en enkel lösnig men blir lite mer spakling och slip men en smartare lösnig om du frågar mig ICQ/ad kolla på en tidig Bay så ser du ICQ/ab

typ 1, Oval 57 Grönigen
typ 2, splitt 65 Stridisen 
typ 2, Bay 70 Brodeus
typ 2  Bay 67 pickup
typ 2  Bay 68 pickup
typ2   Bay 70 Pickup

5

Tack för svaren:) nån som har någon bild ?