Såg ett hittils okänt objekt idag. Spännande
O jag såg den en vecka innan dej...
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Svenska och fd svenska barndoors även vrak
Sidor Föregående 1 … 28 29 30 31 32 33 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Såg ett hittils okänt objekt idag. Spännande
MattsR skrev:Såg ett hittils okänt objekt idag. Spännande
O jag innan er 
Å ingen av er agerade.... Pinsamt!
Å ingen av er agerade.... Pinsamt!
Man snor inte nåt från en kompis... nytt för dej kanske?
Som jag tolkade texten så har samtliga varit på plats, å hur faan ska då jag kunna veta att ni varit på plats med han som hittat den?
Nej fan, man vet inte per automatik var en bil står bara man får se en bild. Alla har inte röntgensyn.
Jag träffade både Thomas och matts innan hämtningen och visade en sneakpeak på telefonen.
Ingen mer har vetat om var den varit lokaliserad.
Om någon missat det så var det denna 
.
Nej fan, man vet inte per automatik var en bil står bara man får se en bild. Alla har inte röntgensyn.
Ursäkta! Det var ju suuupertydligt att du sett den på Viktors lur....
Hursom, stort grattis till Viktor, som redan i början av januari ev gjort årets fynd!
Typ som jag å min 70westy ifjol.
Den ser sjukligt solid ut! Hoppas du får ut denn på vägen inom ett par år!
25hpman skrev:Nej fan, man vet inte per automatik var en bil står bara man får se en bild. Alla har inte röntgensyn.
Ursäkta! Det var ju suuupertydligt att du sett den på Viktors lur....
![]()
Hursom, stort grattis till Viktor, som redan i början av januari ev gjort årets fynd!
Typ som jag å min 70westy ifjol.Den ser sjukligt solid ut! Hoppas du får ut denn på vägen inom ett par år!
.
Den är faktiskt rätt frisk under .
Måste väl vara ett av de bästa barndoorobjekten som hittats på länge!
verkligen! Helt makalöst skick på den + att den är så komplett
Grattis kan man bara säga... En högerstyrd klein från -1951 - Nu lär det gå för britterna....
Dom lär väl göra allt för att komma över denna... av sitt slag äldsta "kända" (kanske rätt okänd än över dääär.)
Om någon missat det så var det denna
.
Jag hittade ytterligare två kort.
Macke hade ett till kort
Titt..som barn på julafton

Av nån anledning får jag med jämna mellanrum nyhetsbrev av nån som kallar sig veteranbilstv Bernt Ståhl. Har väl aldrig kollat så noga men det var en 51a bubbla i en film annars mest ointressanta bilar. Men ikväll gick jag in på hemsidan och kikade genom arkivet och hittade en film om en barndoor-bärgning 2003, en 52a panel. Filmen säger inte så mycket men en kommentar vid 1,07 är klockren
. Tror inte den varit med i tråden förut eller om den är känd i bd-kretsar. Den ser ju oförskämt frisk ut jämfört med många andra
http://www.veteranbilstv.se/jul_2013.html
Blev såhär sen såld utomlands
Bussen i filmen ovan ser ut att visa bärgningen av vad som senare blev den här bussen.
Nu är den ju in princip klar, coolt!

Finns det någon projekt tråd??
Finns det någon projekt tråd??
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … mp;start=0
Tack Jesper
Vilken renovering det var ju inte mycket bil kvar innan.
Hatten av för plåtjobbet i den tråden.. 
spanks
Sunnebussen fanns visst inte med här. Tillverkad januari 1953, och ska således inte ha någon bakre stötis. Status: Vilande, och är insamlande av delar och DUX-tillbehör. Både radioapparater och kartonger har insamlats.
De två sista bilderna har jag lånat av splitfreak.
Trevligt att se att de tas omhand 
Har gått genom lådorna med gamla foton från 90-talat och framåt.
Denna stod i en bäckravin i Dalarna och Lars Häsä och jag, med hjälp av några glada dalmasar hämtade.
Fyndplats och skick.

Bärgning påbörjad

När vi vinchat den ungefär hit så brast linan och den for baklänges utför utan kontroll. Vi kunde bara se på när den missade alla träd och stannade snällt längst ner. Det var nära, trodde att den skulle ställa sig på tvären och lägga sig på sidan.

Sidor Föregående 1 … 28 29 30 31 32 33 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Svenska och fd svenska barndoors även vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.