1

Hej,

Jag har köpt "Juggas" gamla räser.
jag köpte den av Marcus i östersund och fick där med en motor och sedan köpte jag Juggas gamla 915 låda.
Jag saknar Koppling till detta äventyr, Vad tycker ni att jag skall ha?
Jag har aldrig lekt med så stora effekter i en folkvagn och vill ju ha något som hänger med men inte är för fränt?
Jag har en ide om att jag iaf skall prova att ta bilen en sväng på stan då den är reggad med alla dumheter.
Jag hoppas att jag får soppas med tid bland ungar och arbeten att jag hinner få bilen körbar och mappad till Färnsjörepan som är i mars så jag får sladda lite på isen.

Vad rekomenderar experterna?

2

Det vanligast är en 200mm tryckplatta 
Om man kör en steg 2 så brukar man köra en mjuk lamell  som är inställd för rätt tryck (vrid)
eller en  steg 1 med black M  samma med det packetet man måste ställa in (shimsa in )
Jag skulle slå en signal till Pär-johan Juggas och fråga vad han körde med
Är du inte rädd att övervarva på isen Det skulle jag vara när turbon går in
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Glömde skriva att jag har ett nytt svänghjul för 200mm koppling.
Pratade med Juggas när jag var där men han hade haft så många olika kopplingar och nu senast en dubbelskivig sådan.
Räcker en steg 1 eller 2 platta till runt 500hk?
Har kollat runt lite på olika amerikanska sidor och tex sett att det finns en hybridlamell med 8 puckar på baksidan och "standard" på framsidan, är den bra? iaf dyrast ICQ/ae

Mvh

4

Om du skall ha något som hålller i mot en massa vrid som är största problemet
En black magic (5135) lamell (8") klarar cirka 600-700 hk  sen vilket bastryck du skall ha är jätte svårt att veta för där behöver man veta vridmomentet
sen skall lådan hålla ihop  Därför kör dom mesta med slir i kopplingen
Motorn bör gå 10 motorvarv innan det börjar gripa in
En sådan där med organiskt belägg på ena sidan tror jag inte funkar för din del  skulle det vara 300 skulle det funka men 500/?nm det är mycket
Jag själv kör tvåskivig (6,5")($$$$)då är det 350whp/520nm
En länk till Ron L http://ronlummusracing.com/catalog/clutch-2/  Sen har han även 2skiviga oxå
Tror det skulle funka med en steg2 som är hårt instäld
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke