1

Hej hej!
Ny här på forumet...
Har precis kommit över en Vw 1600E från 1972 som jag tänkte ge lite omtanke. ICQ/ab Tycker det behövs då man inte ser dessa så ofta.
Natuligtvis har det dykt upp x antal frågor( nästan så det påverkar nattsömnen ICQ/ae ).
Har läst om "t100r" projekt med sin fastback med glädje. Samtidigt blir jag lite mörkrädd för all rostlagning. mlsstänker att jag står inför samma utmaning.

Efter att ha satt i ett nytt batteri så startade bilen, tyckte den knacka lite och tomgången var rätt hög. Men det får vara så tillsvidare.
Har rivit ur alla mattor i kupén och över motorn, dessa var blötare än sjön... ICQ/ac
Nu till mina första frågor.
1. Finns det någon som säljer framskärmar till dessa?
2. Det sitter två svamp knappar en röd och en gul brevid växelspaken som jag tror är efter monterat och till hör ebersprakaren(BN2)och dess tidur. Vilken funktion har dessa?(saknar instruktion på denna)
3. Upptäckte vid demontering av främre bromsok att armen som sitter mellan övre och nedre länkarm, den som genomslagsgummit sitter på saknas på vänster sida. ICQ/an Blir det till att leta ny "framvagn" eller går det att svetsa dit någon ersättning och vad säger bilprovningen tro?

2 Senaste redigerad av t100r (2015-12-28 21:25:37)

Kul med mera typ3:or  ICQ/ab

Vet var det fanns framskärmar i Stockholm i somras, kan PM:a telefonnummer kan du ringa och kolla.

Armen för genomslagsgummit brukar man kapa bort när man sänker rejält, tror inte besiktningen bryr sig om det

3

Hej t100r!
Jag är intresserad av numret.
När du säger det så, sänkningarna man sett på en del typ 3 är ju omöjligt med genomslagsgummit kvar... Default/hmm

4

Du har PM  ICQ/ag