1

Har senaste tiden beställt en hel del prylar från div firmor här i Sverige, och börjar onekligen bli trött på bristande kvalite/passform.
Blinkersglas fram, bakljus,dörrhandtag m.m.. inget passar utan modifiering. Visst skiten är billigt så kvaliten kan ju vara därefter, men det skulle ju inte göra nåt om det gick att montera på bilen. Var får man tag i NOSdelar???? För jag antar att köpa från Usa m.m.. är samma leverantörer som Svenska firmor har.

Formel Vee Dolling

2

Humlarps-Shoppen har ett rätt bra sortiment.  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

3

Humlarps-Shoppen????

Formel Vee Dolling

4

j:son skrev:

Humlarps-Shoppen har ett rätt bra sortiment.  ICQ/ab

Men han befinner sig i Huvudstaden jusst nu.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

Vad söks?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

Vintage Vw skrev:

Har senaste tiden beställt en hel del prylar från div firmor här i Sverige, och börjar onekligen bli trött på bristande kvalite/passform.
Blinkersglas fram, bakljus,dörrhandtag m.m.. inget passar utan modifiering. Visst skiten är billigt så kvaliten kan ju vara därefter, men det skulle ju inte göra nåt om det gick att montera på bilen. Var får man tag i NOSdelar???? För jag antar att köpa från Usa m.m.. är samma leverantörer som Svenska firmor har.

kan meddela att NOS inte heller har nån passform.. ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook

7

Håller med är så sjukt less på allt repro skit som måste bearbetas innan skiten går att använda.

8

vwrob skrev:
Vintage Vw skrev:

Det uttalandet får du gärna utveckla o förklara lite.

9

Köpt en del NOS prylar hos Folkabiten .Kan rekomenderas ..

10

Om du åker early bay kan du iallafall glädja dig åt att CVW saluför blinkersglas och bakljusglas fabrikat Hella original! Inte gratis men prisvärt ICQ/ab

11

Håller helt med om den dåliga passformen på nya grejer.. har en hel låda med grejer som ska tillbaka norrut... två exempel från min 66abuss; hjulcylindrar fram med så mycket gutskägg på att bromsrörsnipplarna inte bottnat och styrstag mellan styrsnäcka och styrarm med p-ändar som gör att det inte gå att montera... av alla gummilister kan jag starkt rekomendera den till bakluckan.. resten verkar vara nåt fas-3 samhall samarbete.

25hp shopen rekomenderas dock. -man får det man betalar för, ibland mer ICQ/ad

12

25hpman skrev:

Vad söks?

Jag söker delar som passar.... Jag startade tråden för att se om det är jag som ställer för höga krav eller om fler upplever samma sak.   ICQ/ad

Formel Vee Dolling

13

Ja, det förstod jag. Men det framgick inte vad du sökte för delar.

14

25hpman skrev:

Ja, det förstod jag. Men det framgick inte vad du sökte för delar.

Nya dörrhandtag till en -72 typ 1 cab t.e.x div kromdelar till densamma.

Formel Vee Dolling

15

25hpman skrev:
vwrob skrev:
Vintage Vw skrev:

Det uttalandet får du gärna utveckla o förklara lite.

jobbat på vw verkstad så man har ju monterat originalskärmar, rutlister osv... så det har ju inte varit så stor skillnad på passform  pirat o original... MEN hållbarheten dvs kvaliten har ju varit bra original iaf ca 20 år original mot 1-2 år pirat:)

ålands volkswagen klubb på facebook

16

Jag är mest förvånad över att det fortfarande säljs prylar som var skit för 30 år sedan. Alla måste lära sig att allt amerkanskt är halvfabrikat som kräver handpåläggning innan det är användbart och alla verkar ha accepterat det.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

17

Svwerker skrev:

Jag är mest förvånad över att det fortfarande säljs prylar som var skit för 30 år sedan. Alla måste lära sig att allt amerkanskt är halvfabrikat som kräver handpåläggning innan det är användbart och alla verkar ha accepterat det.

Jag har svårt att acceptera det....... ICQ/ad

Formel Vee Dolling

18

Tyvärr hade jag inga så "nya" delar som du behöver.