26

Mitt garage är ju ännu på planeringsstadiet och att ha en lyft står ju på vill ha listan.

Jag har också tänkt på det med saxlyft. eller ett lyftbord, nersänkt i golvet så att det är plant och sen kan man hissa upp bilen. Får jag upp den en meter är jag rätt nöjd och det skulle vara rätt skysst om man kan ställa en motor på den och ta upp i arbetshöjd, skotern, bilarna, m.m.

Kanske om det är ett bord stort som en lastpall och som man efter man lyft upp den lite ur golvet kan dra ut armar på (lite som en enpelarlyft) som man kan dra till lyftpunkter på bilen.

Funkar ju bra på våra Luftkylda då det ärligt är rätt sällan man gör nåt under mitten på bilen. För Desoton eller bruksbilarna kan det ju hindra en del arbeten, men det mesta är ju under motor/växellåda samt fram/bakvagn.

Sen att ha den nerfäld i golvet tänker jag skapar ett rätt fritt garage när den inte används. vill inte ha pelarna i vägen eller en saxlyft liggande på golvet om jag ska ha in annat där.

Är det någon som vet om det ens finns något sådant lyftbord som jag drömmer om?

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

27

http://www.hjulochverktyg.se/fordonslyf … ar/saxlyft

Kan ju vara ett alternativ, men inte riktigt vad jag drömmer om ändå.

28

Tänker en saxlyft som lyfter ca 1 meter. Det räcker gott och väl för mig i höjd för att vara under en bil. Främst är det till mina VW projekt, dvs både ett långprojekt och service av rullande kärror. Svetslagning, oljebyten, bromsjobb mm mm

Det enda som blockeras av en saxlyft är ju trösklarna, och om man vill komma åt dem kan man ju palla upp på något smart sätt tänker jag.

På en tvåpelarlyft är ju pelarna ivägen på sidorna, samt tar de en massa plats i garaget.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

29

Jag har en 1,25*0,8 m saxlyft med ca 1 m lyfthöjd nersänkt i garagegolvet och försedd med en ca 30 mm tjock gummimatta, funkar kanon till att meka bromsar, motor mm. Det är en begagnad industrimodell som jag kommer över billigt.
Kan verkligen rekommenderas.

Ja jag vet, inte ståhöjd under... Men ändå.

30

NoVW skrev:

Jag har en 1,25*0,8 m saxlyft med ca 1 m lyfthöjd nersänkt i garagegolvet och försedd med en ca 30 mm tjock gummimatta, funkar kanon till att meka bromsar, motor mm. Det är en begagnad industrimodell som jag kommer över billigt.
Kan verkligen rekommenderas.

Ja jag vet, inte ståhöjd under... Men ändå.

Stor som en lastpall, nedsänkt i golvet, 1 meters lyfthöjd... Min dröm lyft ICQ/ad

31

Så här gjorde jag  ICQ/ag  http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=15723

32

Jag har verktygsbodens saxlyft som lyfter ca 1400mm,finns även likadan som lyfter ca1000mm.
Dom har inga ramper så trösklarna blir fria.På min står just nu en baybuss och hela lyftramen på lyften ryms på ramen på bussen, den plana ytan under lastrumsgolvet,armarna är justerbara så gummikuddarna ligger mot ramen.
Kvalitetskänslan på lyften känns okej,men pumpen och reglagen känns så där,men funkar.

33

Robban O skrev:

Jag har verktygsbodens saxlyft som lyfter ca 1400mm,finns även likadan som lyfter ca1000mm.
Dom har inga ramper så trösklarna blir fria.På min står just nu en baybuss och hela lyftramen på lyften ryms på ramen på bussen, den plana ytan under lastrumsgolvet,armarna är justerbara så gummikuddarna ligger mot ramen.
Kvalitetskänslan på lyften känns okej,men pumpen och reglagen känns så där,men funkar.

Har du en bild på hur det ser ut?

34

Någon som sett eller hört något om dessa liftar? http://www.tech-trading.com/

Verkar vara liknande en lyft som heter maxjax som är ganska poppis i staterna.