1

En kille hörde av sig till mig och ville ha hjälp att montera en motor(typ4) i en 75a bay.
Jag har inte tid, så jag tänkte kolla om nån annan är sugen på att mecka lite och tjäna en slant.

Han plockade ur motorn för 10+år sen, pga dåligt komp. Köpte en annan som ska fungera ICQ/ab
Nu vill han ha hjälp att få i den och starta upp den.

Bussen står utanför Lund i Skåne.
Det funkar att mecka i garaget den står i. Det finns stor plats, bra golv, en del verktyg och en stor domkraft. Men ingen värme... Annars går det att transportera den till din lokal.

Hör av dig till mig så vidarebefordrar jag kontakten.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Jag har en liknande situation med en polare till mig som har en buss som står strax söder om Sthlm. Det är förvisso en högtakare (som försvårar möjligheten att köra in den i garage), men även det en 75a med typ4-motor. Det verkar som om få, eller ingen, ens vill ta i dessa motorer om det inte rör sig om enklare mek. Tydligen en del med att få bränsletillförlsen bra, med fallerande soppapumpar och knepiga förgasare.

I "mitt" fall, handlar det om att jag, plockat ur den gamla motorn, letat upp en "ny" och hängt i denna och vi har till och med dragit runt den på starten, så kopplingsbiten funkar som det ska. Sen rann allt ut i sanden och jag har varken tid eller tillräckliga kunskaper för att hjälpa honom själv och han är villig att betala, men få verkar vilja ta i detta som sagt.

"Ditt" fall är nog lite annorlunda, men eftersom du annonserar ut här, tänkte jag göra en inflikning då vi knappst konkurrerar med varandra i var sin landsända. Snappar du upp något är det intressant att ta del av.  ICQ/ab

Lycka till!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

Nån driftig yngling, med mer tid över borde starta en ambulerande veteranbilsverkstad ICQ/ab

Köpa en T4 eller liknande, och bygga en liten säng på ena sidan, och fylla resten av bilen med verktyg ICQ/ab
Sen åka runt i Sverige och hjälpa folk som inte kan, eller fått tummen ur att skruva ihop sin veteranbil.
Handelsresande i veteranbilsservice liksom

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

lasslo skrev:

Nån driftig yngling, med mer tid över borde starta en ambulerande veteranbilsverkstad ICQ/ab

Köpa en T4 eller liknande, och bygga en liten säng på ena sidan, och fylla resten av bilen med verktyg ICQ/ab
Sen åka runt i Sverige och hjälpa folk som inte kan, eller fått tummen ur att skruva ihop sin veteranbil.
Handelsresande i veteranbilsservice liksom

Det skulle nog kosta mycket mer än vad personen skulle vilja betala för ICQ/ae