1

Hej,

Är det någon som har några tips på julöl inför de stundande helgerna, kommande julbord och kanske för en skön garage stund under julhelgen?
Jag var och köpte på mig ett gäng idag får se när man hinner testa dom, kanske blir det en recension.

//Fredrik

2 Senaste redigerad av hamsedk (2011-11-25 17:02:28)

st feullein... eller något den stil

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

3

Pistonhead fick åtminstone 4/5 (eller var det 5/5?) av Bengt på nyhetsmorgon  ICQ/ab

Kan inte mycket...

4

Pistonheads julöl smaka riktigt bra faktiskt! ICQ/ab

5

Tycker att falcons julöl är en klassiker, inte mumma alltså.
Julölen är mörk och ganska söt i smaken och mastig så den är kanske inte nån man dricker många av. ICQ/ab

6

ST feullein blev kåret som verdens bedste julöl for 2 år sen. Jag fick den själv i onsdags, och den var ganske bra... ICQ/ab

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

7

Olzzon skrev:

Pistonheads julöl smaka riktigt bra faktiskt! ICQ/ab

Ja,,den kan ju inte vara lika illa som den vanliga iallafall,, ICQ/ad

Typ 1 -58

8

Personlig favorit är Jämtlands julöl och Nils oscars kalasjulöl - riktigt bra!
Andra trevliga är corsendonk och sheperd neame's christmas Ale.

Har inhandlat en isländsk julöl som finns på bolaget, ska bli spännande och prova ICQ/ab

Skål

Medlem i Halmstad Luftkühlers

9

Jag har precis provat brew dogs variant och den var riktigt spännande!! Den kan jag rekommendera  ICQ/ab

10

Kul att du gillar Nils Oscar,har köpt några som står i kylen och väntar till i morgon kväll. Har inte provat dom innan men får vänta lite då jag börjar jobba 06:00 i morgon ICQ/ab

11

Och om man inte bara måste prova nya grejer så är tuborgs julebrygd outstanding i mitt tycke!  ICQ/ae

Ät gul snö, det kan vara öl.

12

En jul för väldigt länge sen köpte jag en av varje julöl som bolaget hade att erbjuda till en juldagsfest. Här nog aldrig varit så bakfull som den gången, blev nog lite väl många olika sorter ICQ/ab

13

I år släppte bolaget ca 50 sorterts julöl enligt ngn dryckesguru på tv.
Julölsprovning ngn ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

14

Drack Mariestads Julöl igår , men lite för "mustig" för min smak . Annars rinner ju vanliga Maristads ner.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

15

Det finns 83 sorter och ett antal i beställningssortimentet, om alla provar varsin öl så har vi snart betat av alla   ICQ/ag

Någon som testat julölen?

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

16

Testa denna, världsklass:-)

http://www.systembolaget.se/dryck/ol/ra … er-1155201

Typ 3 Notch
Typ1 Ghia

17 Senaste redigerad av Fredde (2015-12-17 17:05:52)

Får väl slå ett slag för stadens eget bryggeri ICQ/ag
http://www.kvartersbryggeriet.se/index. … amp;pid=31

Wisby julöl, Falcons julöl och Three Hearts julöl är också goda och lätt drucknsa.

Men vill du ha riktigt goda julöl köper du en dubbel uppsättning öl i år ICQ/ag . Hälften sparar du till nästa jul och då har dina öl blivit ännu godare ICQ/ag

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

18

Mariestads julbrygd är riktigt fin o bra pris dessutom.

Ät gul snö, det kan vara öl.

19

För den som gillar humle så rekommenderar jag St Eriks Winter session IPA. Jag älskar den! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

20

Även de humliga julölen gör mig besviken. Det är precis som att jag för varje år går och blir mer specfik i min smak och de maltiga ölerna passar mig mindre och mindre bra för varje år som går. Snart sitter jag väl i ett mörkt hörn och tuggar på humlekottar med spänd blick...  ICQ/ae

Ibland inmundigar jag en mustig porter, eller sippar på en Staropramen, men oftast utan AHA-upplevelsen. Knappt att Lagunitas "Holiday Sucks" tilltalar mig, även om namnet gör det. ICQ/ag

Med det sagt, ska jag testa St:Eriks Winter Session IPA, man måste ju ge alla en chans, även om de övriga St:Eriksölerna imponerar måttligt på mig. Det lär bli en radda vanliga Ladunitas och Founders-öler för mig på julbordet på julafton i år.

Men vem vet, på knegets julbord imorgon kanske jag kommer i kontakt med någon för mig okänd och exotisk julöl som faller på läppen? Gamla stan är ju känt för sitt krogutbud...

/Surgubben Kee  ICQ/ad

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

21

Julöl var det. Fick allt bli en liden blandad korg denna julen med. Till vänster en riktigt favorit från Italien o den finns som synes i två storlekar. Sen så är det en vinteröl från den skånska myllan utanför Eslöv nämligen Remmarslövs gård. Dem gör små serier som tar snabbt slut vid varje släpp för dem är alltid goda. Därefter en klassiker, Oppigårds Winter Ale o till sist en lide skum en, ska tydligen vara en blandning mellan öl o glögg o ska drickas lite rumstemperad eller till o med värmd... Inte provat den än men den härliga färgen på flaskan gick ju inte o motstå... ICQ/ae

Post's attachments

öl.JPG, 140.57 kb, 628 x 640
öl.JPG 140.57 kb, 149 downloads since 2015-12-19 

Panelbuss -75, Bubbla -62, små råttig soltakare