Fortsättning på en projekttråd jag hade på MB. För den som vill se bilder från det året finns dom
här.
Nåväl, den 11 juli drar jag och tjejen iväg i fyra veckor ner till Frankrike; Normandie, Bretagne, atlantkusten, Biarritz och
ev ner till Spanien och Bilbao.
Under försommaren har vi byggt delvis ny inredning (tjejen är möbelsnickare) o lite annat för att den ska funka att resa lite
längre med.
När den var nyköpt (september -09) och fixad för besiktning:
Efter förra våren/vinterns fix:
Vintervila:
Sketchup-ritning för hur det är tänkt att bli. Den bakåtvända sitsen innehåller kyl och diskho.
"Hurtsen" har en tvålågig gasolspis och lådor för husgeråd. Den ska få ett vertikalt gångjärn i bakre högra hörnet så att man
kan svänga ut den och laga mat utanför bussen (à la Devon).
Nytt linoleum-klickgolv och ny täckskiva/förvaring under baksätet:
Här skärs delarna till inredningen ut i cnc'n på jobbet, det är valnötsfanerad mdf.
Sätet med diskho och kran på plats, toppskivan är laminerad med mörkt virrvarr. Möblerna ytbehandlar vi med Zar-bets och Danish Oil.

Spisen, det blir virrvarr ovanpå den med.:
Jag tog upp ett hål i taket och satte i en solcellsventilator.
Fick bli en nödlösning med slangklämma för att hålla täckringen på plats under innertaket (Biltema..).
Innertaket var fullt med hål och och skitigt, så jag lagade med brun! vinyl (den enda med liknande struktur som fanns på
syaffären) och målade hela taket med häftgrund och väggfärg (S1002-Y). Funkade hur bra som helst.
Fixade "krokar" som låser baksätets ryggstöd när det är uppfällt (i originalfästena).

Jag har köpt en 90W solcellspanel från tyska ebay (ca 2000:- inkl frakt) som ska driva kyl och annat. Tyvärr hade jag inte
råd med en kompressorkyl när jag köpte kyl i vintras och det fanns inga begagnade då, så solpanelen och 105Ah extrabatteriet
kommer inte kunna driva absorptionskylen hela tiden. Vi kommer förhoppningsvis kunna koppla in oss på "landström" rätt ofta.
Här syns solpanelen på takräcket.
Under veckan ska möblerna monteras och kopplas in (el, gas, vatten) och så ska en Westy-pall byggas klart samt en takhylla
ovan lastutrymmet. Eftersom det är så begränsat med stuvutrymme i bussen så har jag köpt två alulådor på Jula för verktyg, tält, extra gas m.m. (bultas fast i takräcket). En kollega har svetsat om sin gamla båtbadstege till en fällbar variant som vi kan hänga på dropplisten. Just ja, har köpt ljustäta gardiner från England också.
Fler bilder kommer!
T1 Panelbuss -63 (status=vrak)
T1 -64 (status=något mindre vrak än panelen..)
MKP Petit -63 husvagn

ha en trevlig tur!!! Iofs är Gotland ett mycket trevligt ställe att bo på..men fastlandet e ju oxå okey