Nu är det hög tid att starta en projekttråd.
Bland annat har det byggts en typ 1 -59a och de va egentligen där allt började.
Den rullade tidigare i Sveg hos en familj som ägde en jeans affär därav alla reklamdekaler som delvis finns kvar. Otroligt härligt patina och en kul bakgrundshistoria.

Härligt patinerad dobber dekal

Lola jeans dekal 
Stayton dekal i rostigt skick
Brothers
Dobber
Bilen har fullt fungerande originalpilar.

orginalinredningen är kvar. När jag köpte den hade den stått avställd i 37år.

Målet var att bli klar med -59an till bugrun 2015 och det lyckades jag med dock tappade jag oljetrycket i motorn (vevstakslager slut) och ett hjullager skar på vägen dit så blev bärgare hem igen....

Sen har jag dragits med ner i VW träsker och sitter i dag med några olika projekt:
Den här T3 panelen i hyfsat skick som behöver en översyn förhoppningsvis kommer ut på vägarna framöver.

Sen rullade det in en baja som behövde en hel del rostjobb och motoröversyn. Motorn är klar och går fint. Dock finns en del jobb under och med karossen kvar.

Och mitt i bajabyggandet fick jag nys om en drös bilar som stod övergivet i skogen. Bland annat en late bay eh pickup -79 i mindre bra skick... Riktigt rostig på de flesta ställena, karossen har klarat sej ganska bra om man jämför med undertill.
Och sen är det de där med garage... Tyvärr får jag bara in ett fordon och bay pickisen vart högre prioriterad och rullades in för nån vecka sen.

Rost
Mer rost...
Fortsättning följer.......
T1 13 fönster -67 vit/röd
T2 Kleinbus -70 grå
T3 panel -90 vit
T3 Syncro -88 blå
Beachbuggy -69 röd