Är det inte svart som är originalfärgen på denna? Jag skulle absolut lacka den i svart särskilt som du gör allting annat så utomordentligt noga.
Väldigt kul tråd att följa jag är imponerad av ditt driv.
Corall-röd är inte röd utan en skitsnygg rödbrun nyans, hade själv en corall röd -57a och den är INTE vanlig.
stenis
orust
Corall-röd kanske?
Jag skulle endå satsat på den gröna, ev beige och utan 2-delad. Men det är jag
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Vw:s brun metallic skulle bli snyggt.
Typ1-65 soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet
Är det inte svart som är originalfärgen på denna? Jag skulle absolut lacka den i svart särskilt som du gör allting annat så utomordentligt noga.
Väldigt kul tråd att följa jag är imponerad av ditt driv.
Jo blanksvart är originalfärgen på den
skulle vara snyggt med blanksvart men för att få en blanksvart bil att se bra ut så måste man ju lacka den två gånger eftersom alla spackelmissar/andra ojämnheter syns tre gånger bättre i blanksvart än någon annan färg 
mer bilder, nu börjar vi komma in i nutid
Tack för färgförslagen utav alla 
Av någon anledning missade jag att ta kort på när jag hade blästrat insidan och lite utav utsidan på karossen så ni för nöja er med dom här bilderna 
Den gråa färgen är som innan epoxi grundfärg
har snart gjort av med 8 liter epoxigrund på alla bubbla delar
Nu kommer det bli uppdateringar ifrån nutiden i fortsättningen, i helgen ska jag slipa det andra lagret utav epoxiprimern på karossen och kanske göra något mer men det märks då
Karossen är snart klar för lack men får se när det blir av då det är mycket annat som måste göras hemma nu 
Mvh Joacim 
trekronor skrev:Är det inte svart som är originalfärgen på denna? Jag skulle absolut lacka den i svart särskilt som du gör allting annat så utomordentligt noga.
Väldigt kul tråd att följa jag är imponerad av ditt driv.Jo blanksvart är originalfärgen på den
skulle vara snyggt med blanksvart men för att få en blanksvart bil att se bra ut så måste man ju lacka den två gånger eftersom alla spackelmissar/andra ojämnheter syns tre gånger bättre i blanksvart än någon annan färg
Som sagt du gör ju allting så utomordentligt noga så det kan ju vara just "det" som gör det där lilla extra. 
Brohmee skrev:trekronor skrev:Är det inte svart som är originalfärgen på denna? Jag skulle absolut lacka den i svart särskilt som du gör allting annat så utomordentligt noga.
Väldigt kul tråd att följa jag är imponerad av ditt driv.Jo blanksvart är originalfärgen på den
Som sagt du gör ju allting så utomordentligt noga så det kan ju vara just "det" som gör det där lilla extra.
Det har du ju rätt i
får ta mig en funderare med pappa en dag över det 
Jag skulle endå satsat på den gröna, ev beige och utan 2-delad. Men det är jag
Grön utan vita sidor....
Haft en grön med vit sida... man tröttnar ganska snabbt på tvådelat.

Hellberg skrev:Jag skulle endå satsat på den gröna, ev beige och utan 2-delad. Men det är jag
Grön utan vita sidor....
Haft en grön med vit sida... man tröttnar ganska snabbt på tvådelat.
Jag menade då också utan vit sida
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Nu har jag bestämt mig för en sak iallafall, den kommer inte bli tvåfärgad
vilken färg det blir vet jag fortfarande inte, men förmodligen grön eller blå 
Beige för sjutton 
Beige för sjutton
Får se vad det blir för färg 
Hallå på er alla, har inte hänt någonting med bubblan då vi har påbörjat byggnation utav ett nytt garage
Nästa helg ska jag försöka slipa lite grundfärg
måste få färg på den och hänga dit alla plåtdelar på karossen då dom nu ligger utsprida överallt :S
hejsvejs på er
// Joacim
Och vad hände/händer med denna grundliga renovering då? 
det undrar jag med! 
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"
Ac Volks.
Den måste ju vara lackad och klar sen länge??