26

Med inläggen kommer mognaden.....
Eller hur var de nu min gamla farfar så.

Slutsatsen jag dragit efter att ha läst tråden och observerat att de mest är nya medlemmar med få inlägg som gnäller och gamla med betydligt fler inlägg som håller ton & fason.

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

27

GB, kan inte du lyfta ut alla oväsentliga inlägg (mitt inkluderat ICQ/ad ) från den här tråden till en ny tråd där folk får fortsätta diskutera av sig gällande eventuella attitydproblem osv så får 'rodrobbans' första tråd på forumet återgå till den säljtråd den var ämnad att vara?  ICQ/ab

Buy the ticket, take the ride... - HST

28 Senaste redigerad av PerT (2015-12-09 09:25:11)

Ho-ho-ho....

Det är juletid. Tagga ner allihop. Inklusive mig.

Ett forum som Boxerville
- Funkar jättebra för att bygga gemenskap.
- Funkar jättebra för att skapa projekttrådar och visa upp vad man håller på med
- Funkar därmed som inspirationskälla för nykomlingar.
- All kunskap samlas, och byggs på hög och blir sökbar för andra.
- Funkar ganska dåligt för annonsering - ibland för att folk skriver och kluddar ner annonstrådar

Ett "forum" som Facebook.
- Funkar dåligt för att bygga upp projekttrådar, eftersom de inte på ett självklart sätt kan följas
- Funkar extremt dåligt för att samla KUNSKAP. Allt försvinner, eller blandas huller om buller
- Helt överlägset vad gäller annonsering. (Bild, mobilen -> pang boom, annonserat o klart och du når 1 miljon ggr mer människor genast.)

Så vilken väg hittar folk till Boxerville.se?
Antagligen kommer de från Facebook. En del kanske inte har varit medlemmar på något forum alls tidigare, vad vet jag.

- Det är trevligt att välkomna nya medlemmar på ett bra sätt.
- Det är otrevligt att bli medlem bara för att lägga ut en annons, och sen inte bry sig mer. Eftersom det är inte det man har forum till.

Jag tror att många validerar en annons utifrån hur många inlägg användaren har tidigare.
Personligen skulle jag hellre köpa en bil av någon som hade många inlägg, än någon som bara har ett par stycken.
En säljare med, säg 1000 inlägg, "satsar" nånting med en annons här. Sitt rykte, om man så vill.

En annons på Facebook är liksom inte så blodigt allvarlig.
"Köp mina fälgar för 50 000."  "Mannen - du får 7 spänn".   

"Det var inget, jag behåller fälgarna och säljer en elvisp och ett par slalompjäxor istället.
Är det nån som är intresserad - jag vill ha 19000 kr och grejerna finns i Kazakstan (Skickas inte!!!!!!) "

"Nä, jag ångrar mig - nu är det mjukglassfest - whohooo!!"

På Facebook når man alla, när som helst - med vilket budskap som helst.
Kvalitetsmässigt är det helt meningslöst.

På Boxerville.se kan man nå några stycken, efter ett par dagar.
Kvalitetsmässigt är det helt outstanding - om man själv väljer det.

Jaja - har inte tid att babbla mer.

Till rävar: Var snälla mot nykomlingar.
Till nykomlingar: Använd hjärnan och tänk efter lite. Det är ingen idé att bara komma hit för att annonsera.

Ding dong.

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld

29

Man skulle alltså börja kränga bilar alltså...  Default/lol

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

30

Säljaren är anmäld sedan nästan 3 år tillbaka och har säkert läst mycket här och vet hur man ska göra.Varför svara han inte i tråden nu när det diskuteras så mycket?
Varför är det möjligt överhuvudtaget att första inlägg är en säljes annons?

T2b taigagrön ´77

31

Grubban skrev:

Säljaren är anmäld sedan nästan 3 år tillbaka och har säkert läst mycket här och vet hur man ska göra.Varför svara han inte i tråden nu när det diskuteras så mycket?
Varför är det möjligt överhuvudtaget att första inlägg är en säljes annons?

Varför ska det inte vara möjligt? Ett bra forum som når ut till nästan alla i VW-Sverige och då ska man inte få posta tex farfars gamla Folkvagn på annons som nyregistrerad.
I denna annons fall så är det väl bara att lyfta på luren om man vill köpa bilen.

Mera känd som jb...

32

Inför tre enkla regler för annonsering av bilar och se till att de efterlevs. Då kommer 90% av allt tjafs i säljtrådarna försvinna:

1. Skriv var objektet finns.
2. Posta en bild.
3. Skriv ett utgångspris.

33

1000 poäng Henric det är precis vad det handla om  ICQ/ab

T2b taigagrön ´77

34

Men hur går det med buden?

35

Nu på blocket
http://www.blocket.se/orebro/Porsche_rs … 433404.htm