Ja det följs med stort intresse:-) Hade inget bra flow idag men lite blev det iaf gjort. Bildbevis kommer när jag är klar med den sidan. Sen skall det svetsas färdigt bak. Detta innan vi vänder karossen upp och ner.
Då var det dags för lite uppdatering. Lite tråkigt kanske med ännu fler "laga rost bilder" men jag glädjer mig åt att det faktiskt tar på det. En sanninng med viss modifikation är att framifrån är allt svetsat till och med dörrarna. Allt utom förstärkningarna vid fötterna och lite grand vid torpedväggen ner mot bottenplattan. Detta tar jag när vi vänder karossen upp och ner och svetsar förstärkningarna under trösklarna. Vad är kvar ibak då? Jo att helsvetsa pusslet. Det mellan originalkarossen, donatorkarossen och ekonomiplåten. Och ett par, tre muttrar med omgärdande plåt till skärminfästningen bak.
Ser nu fram mot att börja med bottenplattan:-)
Har börjat ett litet fordons-sidoprojekt, den uppmärksamme finner detta projekt på två av bilderna. Jag skall göra en projekttråd på det projektet också, någon gång:-)
Mvh Mikael
Haha, ja där sa du något! Karman verkar ju ha "svetsat in" kabeln bakom förstärkningarna så här har vi ju lösningen;-)
Rostlagningar som är rätt utförda är alltid kul att se 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Börjar se målet med rostlagnings-följetongen, torpedväggen skarvade jag ungefär mitt på, det skulle jag inte göra igen... Då skulle jag tagit med mig hela plåten från donatorn och punktat den i originalskarven och sluppit helsvetsa så här. Dels är plåten tunn dels kommer man inte åt baksidan för att slipa snuggt på båda sidor. Motorrummet gick bra mycket bättre:-) Nu skall lite rost i bakskärmarnas infästningar svetsas och spetsarna svetsas klart. Sen vänder jag på steken och bränner fast förstärkningarna och lagar ett par saker som blir mycket enklare från andra hållet.
Sen har jag börjat röja i min verkstad så jag får en VW avdelning där. Får återkomma med några foton.
Över och ut:-) Mikael
Det är det ingen som kommer att upptäcka den 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Blir ju skitbra!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Tack, för hejaropen de värmer, lika mycket som solen och svetsen;-) Ja då var mittbiten inpassad och anpassad. Detta blir det enda avsiktliga undantaget från original, gällande karossen. Jag kommer ha denna bit fastklämd och inte svetsad. Dock går det ju lätt att återställa den dagen jag lackar bilen. Fast det lär nog dröja, gillar sliten look mer och mer. Det får, enligt mitt tycke , "inte grisas ner" men att göra minsta möjliga fast ändå bra, det är tanken. Läste någonstans på en gammal bil 30-tals ford tror jag: Reparerad, inte renoverad. Så tänker jag:-) Nu blev mittenplåten lite väääl bra kanske iaf jämfört med resten, den skall dock blåsas med den lite mörkare gråa för att harmoniera lite bättre med den gråa som är använd tidigare. Så vad är kvar? Några infästningar för bakskärmarna och helsvetsa pusslet jag började med för ett tag sedan... Sen, som sagt, vänder vi på steken:-) Förresten med den konstruktionen med mellandelan, kan det vara så att man från början tänkte ha den lös? Sen kom det en ekonom eller produktionstekniker och sa nein, nein zwetzen, zwetzen!!! Vad vet jag;-)
Allt gott!// Mikael
Snyggt jobbat!
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Ja då äntligen har jag haft en liten stund i garaget. Förhållandevis lite svets kvar så nu gäller det att göra klart. Tanken är ju att få detta färdigt för att kunna börja med bottenplattan. Hur det än är så gör man någon timme då och då händer det iaf lite, särskillt om man tittar i backspegeln. Och det är nog så jag kommer ha det nu ett tag, någon timme då och då, kanske kan bli lite mer runt jul och nyår.
Mvh Mikael
Ja tekniken med någon timma här och där är bra. En hobby skall inte bli en belastning..och även någon timma blir en hel del efterhand... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Ja det där med någon timme då och då, eh det blev någon timme idag med. Bara ett rosthål att fixa sen är denna sidan mer eller mindre färdig. Har för mig att denna var sämre än den andra så nu är det nära att få vända karossen upp och ner. Då skall jag göra ett monsterryck med bottenplattan och skicka allt på blästring och pulverlack. Därefter börjar ju det bästa av allt och hopmontering är ju det absolut roligaste som finns. Vågar man hoppas på att få åka cabbe 2016. Ja inredningen kommer nog bli ganska spartansk och själva cabben kan jag ju vänta med. Kan vi hoppas på lite rostlagarbilder imorgon med tro?
Mvh Mikael
Hmm inte i dag häller 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Var faktiskt ute idag en liten stund dock inte så mycket att visa upp... men imorgon kanske:-)
Härligt de händer lite
Tack för på-hejningarna! Här kommer på allmän begäran;-) några foton på de senaste dumheterna. Ganska färdig med denna sidan nu.
Mvh Mikael
Snart dax för ett studiebesök ser jag 
Det blir åka av till sommaren.
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Äntligen!!!
En helkväll i garaget, då händer det iaf lite:-)
Vänster hjulhus i det närmaste klart. Blir lite justeringar dels på slipningen dels lite kompletterings-svetning när jag vänder upp och ner på karossen. Kjellgren-Du är alltid välkommen, Karmann67-Det är en dröm och ett mål. Åka sommaren 2016. Då är det 36 år sedan bilen ställdes av, annars kommer jag upp till dig;-). Stout-jag tänker inte lacka min, iaf inte nu... så lite tenn på vissa skarvar, karosserifil och sen bara lite primer, fast jag vet vad det innebär, mycket slit men så "gött" och se hur det växer fram. Avslutade med en kall, det var gott. Imorgon blir det iaf en halv kväll i garaget, funderar på vad jag skall hitta på-Nu vet jag! höger bak, sen är det dags att lägga den uppochner.
En lustig grej är att mina bakskärmar har svetsmuttrar till skärmarna, inte de vanligtvis nitade. Är det så på alla cabbar?
Allt gott!// Mikael
Svetsgasen tog slut... jaja har hunnit med lite iallafall.
En liten sväng till det andra garaget för att titta till några andra fordon och plocka i lite delar. Motorn är i det närmaste klar. Skall fixa till ormboet och putsa på empi-loggan lite bara. Stötisarna är i ganska bra skick, dock har väl den främre gått på mycket grusväg men ser bättre ut i verkligheten än på bild. Det vita fordonet får jag ta tag i någongång när jag har tid, mycket tid...
Hoppas min flickvän snart kommer hem från julbordet:-)
Over and out// Mikael
En R80 !
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Japp, Ro80 med original soltak och alufälgar, ganska oblyga kopior på porsches fuchs, 14" bultcirkel 130*5. Vankel:-)
Då var cabben "färdigsvetsad" uppifrån, har lite att svetsa underifrån och tyckte väl att det var lättare att vända på karossen än på mig:-) Nu skall förstärkningarna förstärkas såsom original är. Lite hörn som skall svetsas klart osv. Allt det röda slipas eller blästras av för att därefter primas och behålls så.
Beställde nya öd gångjärnssprintar, plåtlisten som håller tätningslisten till motorluckan och en sats clips till kromlisterna på karossen. Allt av Tomas på Folkabiten, trevlig kille:-)
Bottenplattan, här med min lille medhjälpare kördes till det andra garaget för demontering inför blästring och lack. Det ser rostigt ut men är riktigt fint med nya, original, golvhalvor. Däremot fick jag ställa bilen ute ett par regniga dygn, under pressening men ändå, för att byta tråg på en... Kan tyvärr inte berätta vad det var för bil för då lär jag bli utesluten ur boxerville;-) Allt i chassiedelar skall blästras och pulverlackas. Detta är kul, riktigt kul:-)
Tänk om det fanns en lista på alla skruvar, brickor och muttrar som ingår i ett chassie eller varför inte, hela bilen...
Mvh Mikael
Sådär ja. Fixar med alla chassiedetaljer som skall blästras samtidigt som jag gör klart det sista med karossen. Tänk om det kunde bli någon heldag nu när vi är lite extra lediga. Har ju lovat min omgivning och mig själv att åka cab 2016... Vad har ni andra för "nyårslöften"?
Mvh Mikael
Heja! Låter som ett kanonlöfte så kan du parkera med oss andra på hjulafton 
Haha, ja jag fick ju iaf stå granne med er. Min ljusblå 928:a...
Nu är v-förstärkningarna injusterade. Borra massa hål och svetsa fast den i "boxen" sen skall boxen svetsas fast i karossen. Tänk att det som satt där var rost, rost och mera rost... Sakta sakta går det framåt:-)
Mvh Mikael
