701

Sätena ser _riktigt_ bra ut!

702

håller med. blev skitsnyggt med sofforna.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

703

Det blev ju riktigt läckert. Härligt jobbat.
Är det inte min gamla gummimatta man skymtar på bilderna också?

Medlem i Halmstad Luftkühlers

704

VwGoran skrev:

Det blev ju riktigt läckert. Härligt jobbat.
Är det inte min gamla gummimatta man skymtar på bilderna också?

Du har helt rätt. Det är din gamla matta. Det blev bra med den!

Alte Liebe rostet nicht!

705

Fint! men ser trångt ut om man är över 1,90? hur långt är det eg utbäddat?

Panel -53, 911 -71

706

Jag har för mig att det är strax under 2m. Runt 1.96-97.

707

Gött att den kom till användning ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

708

Ja räknar man med kuddarna så stämmer Demians mått. Jag har ju alltid med mig två ramper att köra upp på om det skulle behövas. Lägger man dem under kuddarna på golvet så har man kuddarna typ i våg med resten.

Alte Liebe rostet nicht!

709

jaha det är så pass ändå, sängen hemma är ju nästan kortare ICQ/ab

Panel -53, 911 -71

710

Helgen som varit nu så sov vi två vuxna, två barn och en överlycklig hund i bussen. Det gick fint och sängen var jäkligt skön måste jag säga.
Men jäklar vad kallt det blir i en buss utan tätningslister till framdörrarna och lastdörrarna när man åker. Det måste fixas.

Alte Liebe rostet nicht!

711

Då ska den bara in i bussen då...
http://youtu.be/trlESqUv0Zc

Alte Liebe rostet nicht!

712

Nu låter ju värmaren en hel del när den går, både genom brummandet och suset som blir i värmeröret, men värst är nog ändå tickandet från bränslepumpen. Hängde upp både värmare och bränslepump i sånadär gummibussningar så minskar ljudet lite iaf från installationen.
Har mest hafft den igång vid ombyte vintersurf, kvällsmys med familjen i bussen och på morgonen när familjen vaknar. Har aldrig behövts på natten.

//Daniel Thelin

typ 1 1956 (ingen projekttråd än)
Daniel Thelins 1971 högtaksbuss (såld) 

713 Senaste redigerad av nizekustoms (2015-05-19 20:51:51)

Ja när den går upp i högsta effektläget så lär man väcka en hel campingplats. På filmen har inte ens brännkammaren tänts. Jag trodde ändå att dessa modernare ebrar var lite tystare men icke.

Alte Liebe rostet nicht!

714

Jag har flera gånger med framgång hängt upp saker i dragfjädrar, då blir det tyst.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

715

Jag hittade en kul bild idag. Inne i eller omkring denna byggnad har nog min buss stått en gång i tiden för bilaffären har stått som ägare på bilen åtminstone en gång. Jag tror att det till och med kan ha varit fler gånger än en. Tänk vad kul om man kunde hitta en även med bussen på...

Post's attachments

JonnieDahlströmsBilaffär.jpg, 62.78 kb, 581 x 388
JonnieDahlströmsBilaffär.jpg 62.78 kb, 216 downloads since 2015-05-26 

Alte Liebe rostet nicht!

716

Kul med bilden ICQ/ab Vad fick du betala för värmaren?

717

Fidde skrev:

Kul med bilden ICQ/ab Vad fick du betala för värmaren?

Jag tror det var 1600:- på Tradera. Då var den komplett med styrenhet, kabelhärva, pump och startknapp.

Alte Liebe rostet nicht!

718

Vad är det för märke på den?

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

719

Oj oj oj... Det var länge sedan det hände något i denna tråden. Två barn, nyinförskaffad jakthund, betungande jobb och en gård med renoveringsbehov har krävt vissa andra prioriteringar. Efter lite påtryckningar från Hälsingland så blir det väl dock en liten uppdatering då.

Det kommer mest att mysmekas med bussen nu framöver. Inga större saker skall göras. I går var faktiskt första kvällen på länge som jag ägnade mig ått just bussen. Torsdagar är ju min garagekväll men det var länge sedan den ägnades åt just hobbyn.

Jag hade ju en helt ny Fabrik Interior inredning som legat i ett år lite drygt och väntat på montering. Den tog jag tag i igår... eller ja ialla fall höger dörrsida som jag nu bestämde mig för att börja med.

Först tvättades insidan av dörren ren med avfettning sedan satte jag i två ark med ljuddämpande material. Därefter skar jag till en sådan där blå byggplast och la bakom dörrsidan. Annars kommer den garanterat att ta skada av både kondens och läckande rutlister.

Fy f*n vad jag fick pilla med den däringa fjädern som skall ligga mellan panelen och dörren runt själva öppningsmekanismen. Jag höll på ett bra tag innan den lilla låssprinten kunde knackas på plats. Efter det så satt ju i alla fall dörrpanelen kvar och jag kunde börja skruva fast den. Jag ser att det ser ut som om skruvarna sitter med lite olika avstånd mellan sig på bilderna men jag gick på var de ursprungliga hålen var och borrade nya en liten bit vid sidan av dessa då de var slitna. Det var således så den bör ha kommit från fabrik.

Nåja, ett rejält lyft för förarhyttens känsla lär det bli när allt så småningom är på plats. Ett nytt innertak står också högt på listan. Där vore det kul att se lite förslag på hur ni andra gjort med innertak.

Post's attachments

image1.JPG, 67.2 kb, 640 x 480
image1.JPG 67.2 kb, 195 downloads since 2015-12-04 

IMG_5776.JPG, 82.01 kb, 640 x 480
IMG_5776.JPG 82.01 kb, 212 downloads since 2015-12-04 

Alte Liebe rostet nicht!

720

Snyggt men inte pråligt  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

721

Snyggt  ICQ/ab

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

722

Med en fräsch insida så blir det så mycket trevligare att åka, nice  ICQ/af

723

GB skrev:

Lite kul med kontraster eller hur!

Alte Liebe rostet nicht!

724

nizekustoms skrev:
GB skrev:

Lite kul med kontraster eller hur!

Absolut, lite som en annan...ful på insidan med ett fint inre...eller var det tvärtom...  ICQ/ae

725

Jobbigt när man måste säga sånt själv...

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.