26

oj.. Se där.. Lite som att läsa om omorganisation på jobbet, det gör man i lokaltidningen..

27

michaelth skrev:

Löfbergs illa lagning ICQ/ad

Default/lol

28

Dags för visit snart känner jag! Vill han ha en likadan kaffeburk i bättre skick finns det att avvara ICQ/ab

29

Vad är det för vantskruv du använt? Mått?

30

Biltemas marinsortiment..m12 rostfri

31

Arkeologin fortsätter  ICQ/ag

Post's attachments

Jahadu.jpg, 208.31 kb, 1040 x 1858
Jahadu.jpg 208.31 kb, 196 downloads since 2015-12-04 

32

Se där,ett återanvänt låsbleck.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

33

Grymt spännande tråd, vad blir det härnäst ?
Ett handtag från dörren låsblecket kommer ifrån ? Default/lol

34

Inte bara ett låsbleck...den har även kombinerats med en del av en exklusiv kopparkittel ! ICQ/ab

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

35

Man kan riktigt föreställa sig hur nöjd den gamle ägaren var på den tiden det begav sig och han lyckades "laga" sin bil själv utan att tillkalla den dyre bysmeden.
Typ... Ha, där sparade jag mången slant med det gamla låsblecket från toadörren, den fula kopparkitteln som vi fick till jul -52 och kaffeburken som vi ändå tömde i morse.
Vem behöver låsa toadörren egentligen när man ändå aldrig har gäster?  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

36

Nu skulle jag haft en gillaknapp...

37

"kajsa Varg" i sitt esse ICQ/ad alltid kul att se vad som hänt under åren med ett bygge..
Fast det kan ju även vara lite depprimerande när man inser hur mycket "skit" det kan vara inblandat i prossessen....
Men tänk så har, det kan ju bara bli bättre.. Hade bilen varit fin från början, hade det ju kunna varit tvärtom ICQ/ad  Default/lol

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

38

Inte universums mest aktiva tråd men det har hänt en del i lönndom... Trollerimarcus har trolleriat en del med karossen och resultatet är över förväntan. Som vanligt.. Det är lite kvar med svetsen enligt mäster men sedan börjar en del återställning av rostskydd och färg innan dockning med chassiet....

Post's attachments

image.jpg, 358.69 kb, 1920 x 1080
image.jpg 358.69 kb, 209 downloads since 2016-01-30 

image.jpg, 350.36 kb, 1920 x 1080
image.jpg 350.36 kb, 188 downloads since 2016-01-30 

image.jpg, 407.43 kb, 1920 x 1080
image.jpg 407.43 kb, 201 downloads since 2016-01-30 

39

Och jag är fördjävla nöjd, det kan jag säga!! Snart börjar det riktigt roliga..

40

Det förstår vi nog ICQ/ag

Heja heja ICQ/af

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

41

Ja just ja, det var så här den såg ut. Jag glömde ju att titta på bilarna sist jag var i Bårlaansch..  ICQ/ad

You´ll never know...

42

blir det originalstuket?
Roligt den är i en annan kulör än vanliga svarta.

43 Senaste redigerad av masen (2016-01-31 09:05:03)

orginalstuk på karossen ...ja!bättra på färgen då den ska fortsätta vara sliten så som moder natur hanterat lacken hittils..

44

Riktig skön patina på den bilen, kollade in den på white out kommer bli mycket bra detta när det blir klart. Fina svetsjobb också kanske inte annat att vänta iofs, hur ska du behandla hjulhusen?

/foppa

45

Det var inte annat än väntat. Men jag blev ändå glatt överraskad.jag gick på med en etsande primer, sedan en filler och sist en topplack. Rätt eller fel... Jag tror det kommer funka, då bilen inte kommer gå i salt.. Undersidan på trösklarna kommer få ett lager epoxy för att sedan få en topplack på sig..så tänkte jag. Nu står den på plattan för vidare transport mot övervåningen där jag ska göra klart rostskydd och lack..

Post's attachments

HORizonten.jpg, 456.29 kb, 675 x 1200
HORizonten.jpg 456.29 kb, 194 downloads since 2016-01-31 

46

Fantastiskt projekt ICQ/ab

47

Små steg framåt.. Just dockningen av karossen är/var inte det roligaste jobbet men måste passeras för att komma till monteringsjobbet som är desto roligare.. Nu skulle en framruta och en vanster framskärm göra stor skillnad då det är saker som saknas.. Kanske någon har en av vardera liggandes?

Post's attachments

Attachment icon image.jpg 471.74 kb, 68 downloads since 2016-02-22 

48

Ett litet ryck..försöker förbereda för korrekt maskin i pannrummet. Massor med smågrejor som skall åtgärdas. Tanken med att köra bilen på sensommaren grusades men nu är vi lite på gång igen...

Post's attachments

image.jpg, 497.29 kb, 1440 x 1920
image.jpg 497.29 kb, 200 downloads since 2016-10-16 

49

Ooooooooo, en uppdatering  ICQ/ag
Kör på så ska vi åka oval i sommar  ICQ/af

50

Njo som försiktig optimist så ska väl det gå vägen. Du kommer göra det geebee!!