Hej! Jag är ny finne på detta forumet och tänkte nu lägga upp några bilder på min mycket ovanliga pickis med breddat flak och för dom som nu säkert undrar JA den är fabriksbyggd i Tyskland. Den har varit ur register sedan -86, vet inte om den stått orörd sedan dess eller om någon använt den men den är som dom flesta andra splittbussar och pickisar mycket väl använd. den var väldigt rostig undertill när han som jag köpte den av påbörjade renoveringen i början på år 2007, 2008 köpte jag den med dom flesta rambalkar bytta men svetsjobb fanns det nog kvar av även då. den rullar och går mycket fint idag och till sommaren blir det väl att försöka på en besiktning. det bästa med den är att den aldrig blivit omlackad endast nedre delen på sidorna och jag kommer att bevara det slitna stuket på den. detta är nämligen min första egen luftkylda vw samt första stora svetsobjekt så den här är inget för originalnissar, har bara gjort den i ordning för att användas, och jag lovar att den dagen då den blir besiktad kommer jag att använda den till fullständig bruksbil. har även en projekttråd på vwtyp1forumet men lägger upp några bilder här åxå.
några bilder när jag hade hem den

som sagt väl använd
och när jag lagt händerna på den en stund
flaket blev gjord av plåtar från värmebatterier
lite vinterbilder på nuläget

Ride on!