Hej! Jag håller på att bygga om och renovera en typ1 med soltak! Länkar till min sida på Bugpeopleforumet här! http://www.bugpeople.se/phpBB3/viewtopi … amp;t=1359
Hämtad
Men du kommer väl att posta här med 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

Just nu
Men du kommer väl att posta här med
Ja jag kommer lägga ut bilder här också men vill man se de gamla tidigare får man gå till BPforum, orkar inte posta alla hundratals bilder igen.
trevligt forum detta btw
Som synes är bilen nylackad och montering pågår. Bilen har jag lagat upp totalt då den var rejält rostskadad och även "förnyad" på 70-talet till att se ut som en 1303a
Nya delar i chassiet, allt gås igenom och byts ut till nytt.
Standard bromsar nu i början men skivor står på önskelistan. Tanken är att köra bilen med orginal 1200 motor första året och under tiden bygga en vassare motor och då även byta "hejdarna"
Blir riktigt fin..bra jobbat 
Ser ju riktigt trevligt ut. Färgen blev jag nyfiken på. Mkt trevlig, vad är den för ngn?
Ser ju riktigt trevligt ut. Färgen blev jag nyfiken på. Mkt trevlig, vad är den för ngn?
Tack Göran! Färgen är ur VWs kulörlista 1948-51 och heter "Mittelbraun" kod VWL70 men även som VW6 i de tidiga registerna. Gissa vem som hjälpt mig hitta den..... just det Tomas
Färgen finns inte med i datasystemen men är någon intresserad så har jag nya färgkoden. VWL70 är en gul kulör nuförtiden

Glad som satan, skumisen i bilen är jag!
Tjena Dennis. Färgen påminner lite om den färgen som är planerad till "Danskan"
L76 chocolate Brown som fanns på barndoor bussarna. Jäkligt fin är den, får komma inom nästa gång jag är i munka och kolla närmare.
Peace!
Snyggt blev det. Får väl komma o jämföra med färgprovet en dag.
Brown is the shit!
Snyggt blev det. Får väl komma o jämföra med färgprovet en dag.
Brown is the shit!
Ja för fan det tycker jag med
ja vi får se hur det ser ut! Yes men även grönt är fint 
Ja den börjar bli riktigt fin.
Får vi se den på Airmeet måntro? 
Vart riktigt bra med den bruna!! 
läste hela tråden grymt jobbat
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Okej nu vet man hur en dröm på fyrahjul ser ut... Helvete så fin,snygg,grym mm denna är. bara att gratulera till detta resultat.
Blir min hälften så fin som denna är man nog nöjd. Men ska försöka nå ända fram. 
Enkelhytt bay 1973:a
Ja den börjar bli riktigt fin.
Får vi se den på Airmeet måntro?
Tack Johan men tyvärr blir den nog färdig lagom till vinterförvaringen ser det ut som. Har ingen inredning och ingen el än så länge. men jag har ju den blå råttan att glida med!
Tack Freddan, vw raggarn och J.Schill för pepp.
Första dagen på semestern ägnades åt folkan, motorluckan monterades ihop:
Dörrarna monterades ihop med nya lister och gummin 
Då jag bara hade två högerrutor fick jag modifiera den ena skenan och vända på den. Brorsan hade tagit rutan till sin 63a.
Och sist "boddade" jag insidorna på skärmarna, även runt kanten som ligger mot karossen! Hängsle och livrem så att säga då jag även ska lägga karosserivax i skarven, ingen rost här inte.
Mera pics!
Skärmarna monteras och innan jag lägger i kederlisten och spänner åt sprutar jag på karosserivax, då blir skarven tät och kederlisten hoppar lättare i! När skärmen sedan är fastspännd sprutar jag över lite mer karosserivax för att sedan torka bort allt överflödigt med trasa och lacknafta.
Instrumentbrädan. Ratten är av okänt märke och passade inte vw från början, en vän svetsade ihop navet med ett nav från den gamla sportratten.
Nytt nytt nytt
Orginal 1200n påväg in
Med rovan i kan man ju kolla höjden
Nitar ihop soltaket, inget lim.
Lite trubbel att hitta nitar men då kom min far med lösningen, nitarna från en bromsbandssats från hans gamla MB 310 och brickor på baksidan som klämmer tyget blev helt perfekt! Även en fönstertätningslist lades dubbel längs kanten där framplåten trycker mot taket. Så blir det tätt!
Fan vad fint det blir Dennis, oerhört imponerad.
Men byt ratten.
//Göran
Fan vad fint det blir Dennis, oerhört imponerad.
Men byt ratten.
//Göran
Tack tack Göran!
Tyvärr jag tycker den är fin, den får sitta kvar
Navkåpan är ju inte på än.
Hej alla. Efter några månaders torka i skrivandet så sitter jag här med öroninflammation och tänkte posta lite bilder från senaste tiden i bygget.
Soltaket monterat och fungerar perfekt, riktigt lätt när man köper rätt grejer.
Ett avgassystem med "dieselkrök" snickrades ihop för att passa i hålet där ormboet skall mynna ut vid senare motorbygge. Svårt att vara unik i avgassystem men denna lösning har jag aldrig sett innan 

Nya gummi/kromlister på rutorna och i med en grästrimmerkabel i spåret och diskmedel på listen och leta rätt på två glada bröder och vipps glider rutorna i.
Grannt som blomman i en vas
Inför WestcoastBugmeet #1 som jag är en av de lyckliga 25 som är med och arrangerar. Tänkte jag göra en liten förhandsvisning på bilen.
Första tvätten=bättre än sex!

framrutan hade inte anlänt än då jag beställt en ny så det fick bli byggfolie sålänge, den var ju trailerqueen till träffen.
Efter träffen tog jag tag i elsystemet, det skulle dras ett helt nytt system i rätt färger och storlekar. Av en händelse så kom jag i kontakt med en gammal fordonsskolelärare som hade bilel som hobby och han hade "ALLT" man kan tänka sig i ämnet hemma.
Snäll som han är så fick jag allt jag behövde till bilen. Wohooo

Just nu står bilen undanstoppad då jag har skogsarbete att göra under hösten men inredning är nästa punkt på agendan. Och jag har förresten startat upp den för första gången, gick sådär men den gick.
Kommer mer under vintern så fort julledigheten tillåter mektid.
F-n, va bra det blir! Taket är det canvas tyg eller?
Mycket tjusigt!
-Bravo!