1

Tänkte köpa en iPAD som julklapp till min kära fru.
Men eftersom jag inte vet nånting om såna, kanske nån kan tipsa eller ge lite råd om vad/var jag skulle köpa?
Tacksam för alla funderingar och råd ICQ/ab

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

2

Ska ni bara använda den hemma ta en med bara Wifii och skippa internet abbonemanget. Billigare att köpa och gratis att äga.

Om ni någon gång tar med den på semester eller i bilen kan man då koppla upp den mot nätet via telefonen.

Är ni mycket ifrån hemmet med den kan det vara idé att ha en med ett eget abbonemang på internet.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

3

jag köpte mig en ipad air 2 med bara wifi, bättre alternativ för att surfa med hemma finns inte! funkar också utmärkt att se serier på osv. supernöjd  ICQ/ab

Volkswagen kombi 237 (Soltak) -62
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.

4

Har också en iPad Air 2 och är mycket nöjd.

5

Dum fråga kanske, men jag vet ingenting om iPads.
Finns det program installerade på en sånt redan, eller är den helt tom och måste man köpa/installera det själv?
Kanske nån på forumet har en till salu... ICQ/ad

6

Alla grundprogramen tex internet, mail, meddelanden, kamera osv finns redan installerat.
Sen finns det ju appar och program till förbannelse. Både gratis och köpesprogram.
Allt handlar om vad man vill ha på.
Men som sagt hemmasurf är en wi-fi padda guld till.
Har kittat de flesta i släkten med dessa. Även mormor och farmor. Där är det mest Facebook, Skype och korsord som gäller dock.
Men även bankärenden

7

Toppen, tack alla för svaren.

8

De finns tydligen med 16GB och 64GB. Nu har vi massor med bilder, men inga filmer eller spel ska laddas ner.
Räcker det då med 16GB, eller är det ändå bättre med 64GB?

9

Mycket minne är ju alltid trevligt, men beroende på vad ni ska ha den till kanske 16 räcker.
Tex bara surfa och enstaka appar